Budite informirani, čitajte

ćete primati besplatno na svoju e-mail adresu, ako zatražite na vjesnik@rozp.hr
Plus hosting - banner

Odšteta za pogrešno ugrađene razdjelnike

Danska tvrtka Brunata, koja se bavi ugradnjom, očitavanjem i obračunavanjem razdjelnika topline, kalorimetara i individualnih mjerila vode, zbog pogreške jednog od njihovog sada već bivšeg podizvođača u programiranju razdjelnika u Požegi, stanarima koji su dobili nerealne račune isplatila je ukupno 45 tisuća kuna odštete. 

Riječ je o četiri zgrade na kojima je radio lokalni podizvođač i, kako doznajemo, 80-ak stanara kojima je ponuđeno financijsko obeštećenje u različitim iznosima, od otprilike 30 pa do dvije tisuće kuna. Na taj su se način izbjegle tužbe i povlačenje po sudovima.

Greška u programiranju 

Da je došlo do isplate odštete, potvrđeno nam je u Brunati i u Komunalcu Požega, čiji je direktor Anto Bekić nedavno u lokalnoj radijskoj emisiji ukazao na problem s tvrtkom koja je montirala razdjelnike i učinila propust pa smo tim slijedom krenuli tražiti uzrok i krivca. U Brunati, koja je doslovce izumila razdjelnike davne 1917., pojašnjavaju da uslijed pogreške njihova bivšeg podizvođača u programiranju pojedinih uređaja u nekim stambenim zgradama u Požegi stanarima tih stambenih zgrada nije bila omogućena pravilna raspodjela toplinske energije. Pritom napominju da oni nisu imali nikakvu materijalnu ili bilo kakvu drugu korist.

- Korisnicima kod kojih je reobračunom toplinske energije utvrđena negativna razlika u obračunatoj toplinskoj energiji ponuđeno je financijsko obeštećenje, a u suradnji s tvrtkom Komunalac koja je kupac toplinske energije za navedene zgrade. Navedeni bivši podizvođač je bio mala, lokalna tvrtka pa su, srećom, i posljedice lokalizirane, kako se naknadnom provjerom i potvrdilo - rekao nam je Mario Krička, prokurist u Brunati zadužen za Hrvatsku i Sloveniju, tvrtki koja do danas ima ugrađenih između 145 i 150 tisuća uređaja samo u Hrvatskoj. Brunata je morala podnijeti odgovornost za ovaj slučaj pa iz tog razloga ne želi navoditi ime lokalnog podizvođača. Tek saznajemo da je riječ o maloj obiteljskoj tvrtki.

Prve žalbe

U početku su se žalila tri, četiri stanara, nastavlja Krička, nakon čega su Brunatini tehničari izvršili sveobuhvatni pregled relevantnih zgrada i ustanovljeno je stvarno stanje.

- Napravili smo kompletan reobračun za navedene zgrade pa isplaćeni iznosi točno odgovaraju razlici prethodno izračunate i reobračunate raspodjele troška za svaki stan. Iz toga je jasno da je svaki stanar dobio drugačiji iznos, u skladu s izračunatom razlikom za svoj stan. Radi se samo o stanarima kojima je naplaćeno prethodno više nego što je po reobračunu ispalo - kaže Krička.

Iz Komunalca Požega stigao nam je vrlo sličan odgovor u kojem, također, potvrđuju da su stanari uočili nelogičnosti oko skaliranja razdjelnika, no i da su propusti uklonjeni.

Odabrali ih stanari

Napominju da su stanari višestambenih zgrada sami izabrali i angažirali Brunatu za ugradnju razdjelnika i mjesečno očitanje impulsa. Shodno tome svaki je vlasnik stana potpisao ugovor s tom tvrtkom. I oni, kao i Danci, ističu da nisu stekli nikakvu korist jer svaka zgrada ima svoje mjerno mjesto u podstanici (kalorimetar) koji mjeri ukupnu potrošnju zgrade, što na ovaj propust nije imalo utjecaja.

Zasad nije poznato, ili nije javno priznato, je li uočen problem u programiranju i u drugim gradovima u kojima su tvrtke koje se time bave ugrađivale razdjelnike i je li zbog toga došlo do isplate odštete. No, ako i nije, ne bi čudilo da i drugi gradovi krenu slijediti primjer Požege.

U izradi novi pravilnik o ugradnji

Činjenica je da su izvođači radova velikim dijelom krivi zbog krivog programiranja razdjelnika, na što je već Jutarnji upozorio, a potom i krive raspodjele toplinske energije u zgradi te visokih računa. No, s njima krivnju dijeli i država jer nije napravila potrebne korake te je pogrešno ugradila direktivu o energetskoj učinkovitosti, a u takvoj situaciji tvrtke su pohrlile ugrađivati razdjelnike često bez potrebne infrastrukture i educiranog osoblja. Prema najavama Ministarstva zaštite okoliša i energetike s kraja prošle godine, uočeni problemi do sljedeće bi se sezone trebali riješiti jer je u tijeku kreiranje novog sveobuhvatnog normativnog i tehničkog okvira kojim bi se reguliralo područje toplinarstva.

Jutarnji list

Žalbe inspektoratu


e-mail: prigovori@t.ht.hr

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information