Podizanja svijesti - "Ka razumnoj potrošnji"

Podizanja svijesti - "Ka razumnoj potrošnji"

Bilje, 21. prosinca 2017.: Ka razumnoj potrošnji – Globalni pristup podizanja svijesti o potrebi promjene obrazaca potrošnje u kućanstvima posebice po pitanju bacanja hrane.

Zabrinjavajuće su podaci da svaki peti kruh završi u kanti za otpad u zemlji u kojoj svaki peti stanovnik gladuje. Prema procjenama Hrvatske gospodarske komore potrošnja u prosincu 2017. iznosit de 12,5 milijardi kuna. Što kupujemo, kako kupujemo i koliko potom hrane bacamo trebale bi biti glavne teme u ovoj pred blagdanskoj shopping euforiji a malo tko ih spominje. Konzumerizam postaje globalni problem s kojim se danas suočavaju sve članice i nečlanice EU. Veliki problem koji je donijela potrošačka groznica današnjice jesu viškovi hrane kako i enormne količine iste koje se bacaju svaki dan. Pa tako i u Hrvatskoj godišnje bacimo oko 400 tisuća tona hrane, pri čemu samo kruha dnevno 135 tona, a istodobno ljudi kopaju po kontejnerima.

Ovo su samo neki od razloga pokretanja 3 godišnje inicijative pod nazivnom Globalni pristup učenju o otpadu iz hrane u neformalnom obrazovanju koja de okupljati partnere iz Hrvatske, Litve, Latvije, Estonije, Rumunjske, Bugarske i Bangladeša u zajedničkim aktivnostima podizanja svijesti ciljnih skupina o globalnoj međuovisnosti i pitanjima okoliša i društvenog razvoja, te promicanja vještina izbjegavanja stvaranja otpada hrane i promijenjene obrasce potrošnje u kudanstvima. Projekt sufinancira Europska komisija kroz program Development education and awareness raising (DEAR).

Ukupna vrijednost projekta iznosi 1.702,475 eura.

„Borba s ovim problemom nije moguda bez promjena u obrascima potrošačkog ponašanja svakog pojedinca. Svatko od nas doprinosi ved malom promjenom. Kroz projekte aktivnosti biti de obuhvadeno više od dva milijuna građana EU-a koje želimo potaknuti na korištenje održivog obrazac potrošnje. 

Drugo, ciljne skupine i dionici (2 000 000 članova kućanstva, 3000 stručnjaka za obrazovanje, 1000 predstavnika nevladinih organizacija i donositelja odluka) povećati će znanje o tome kako se otpad od hrane globalno odnosi na klimatske promjene, migracije i biološku raznolikost. Ovim pristupom želimo dovesti s jedne strane do smanjenog negativnog trenda bacanja hrane i smanjenim troškovima kućanstava te izravno doprinijeti smanjenju tereta okoliša tijekom proizvodnje i potrošnje i fazama iskorištavanja.“ rekla je Tanja Popovid Filipovid iz Centra za edukaciju i informiranje potrošača, koordinatorica projekta za Hrvatsku.

Iz Centra za edukaciju i informiranje potrošača u ovoj blagdanskoj potrošačkoj groznici građanima poručuju da razumno i planirano kupuju, da biraju i serviraju manje porcije i viškove hrane ako ih bude doniraju najbližim socijalnim samoposlugama jer nemaju svi u Hrvatskoj sredu bogate Božidne trpeze. 

Nadamo se da ćete pratiti naše aktivnosti i da demo zajedničkim snagama realizirati ovaj projekt važan za cjelokupno potrošačko društvo.

Sa poštovanjem!


Tanja Popović Filipović

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information