author footer link can be edited or disabled only in full version

Budite informirani, čitajte

ćete primati besplatno na svoju e-mail adresu, ako zatražite na vjesnik@rozp.hr
Plus hosting - banner

Pošteno je pošteno

Više puta smo ukazivali na propuste i nekorektno ponašanje tvrtke „Brunata d.o.o“ a vezano za prodaju i ugradnju uređaja za lokalnu razdiobu isporučene toplinske energije (razdjelnik). Kako je Brunata pokazala potpunu nekooperativnost i oglušila se na sve dobronamjerne primjedbe i zahtjeve od strane ROZP i potrošača, a uz prešutnu suglasnost resornog ministarstva za toplinatrstvo i uz javnu potporu HERE, prisiljeni smo obrati se javnosti tj. dati potrošačima pravovaljane informacije.

Formiranje Parapovjeresntva za razdjelnike je pružilo Brunati i drugim trgovcima razdjelnika još godinu dana na nepoštenom poslovnom praksom i nekorektnim marketingom kako će se ostvariti velike uštede ugradnjom razdjelnika, višegodišnjim ugovorima vežu potrošače za sebe.

Ovo nije Studija, zato ćemo ukazati samo na primjer iz Požege, gdje je Brunata prije 5 godina ugradila razdjelnike. Potrošači su  ove godine u veljači saznali da je programiranje razdjelnika učinjeno potpuno pogrešno, te da je zbog toga većina stanara plaćala osjetno veće račune nego što bi stvarno trebali platili prema potrošnji.

NA zahtjev potrošača izvršena je revizija svih brojila za grijanje u Požegi je u veljači 2016,  te su potrošači vjerovali da je sada sve u redu i da će im prema obećanju Brunata isplatiti obeštećenje, ali do danas nisu dobili nikakvu informaciju ili certifikate o programiranju.  Požeški potrošači su zatražili i pomoć od tvrtke „Komunalac d.o.o.“ koja ih opskrbljuje toplinskom energijom i od lokalne samouprave, ali je reakcija izostala.

Dvojici potrošača je isplaćeno  obeštećenje, ali svi ostalo nisu. Prošlo je više od pola godine a da se potrošače marginalizira, pa čak i prisiljava da svoje pravo ostvaruju dugotrajnim sudskim sporovima.

Prema Zakonu o obveznim odnosima čl. 1045. i 1046. Onaj tko drugome prouzroči štetu, dužan je naknaditi je ako ne dokaže da je šteta nastala bez njegove krivnje! Prema tome Brunata je i bez sudskog spora obvezna nadoknaditi štetu koju je prouzročila potrošačima u Požegi.

Ministarstvo gospodarstva je nadležno za  nadzor provedbe Zaklona o tržištu toplinske energije i ugradnju kvalitetnih uređaja. Razdjelnici koji se ugrađuju nemaju nikakvu dozvolu niti hrvatski certifikat. Ne dovodimo u pitanje kvalitetu razdjelnika, ali smo slobodni iskazati sumnju da se programiranje razdjelnika vrši u „handmade“ radionicama, što ne daje sigurnost o ispravnosti i točnog očitavanja emisije toplinske energije.

Mogu li institucije obaviti svoj dio obaveza, kako bi se zaustavila pljačka potrošača ili će potrošači biti prisiljeni početi koristiti mjere koje im stoje na raspolaganju  pokazati će se skoro. Temeljem navedenog nepobitno je da je NUŽNA revizija svih ugrađenih razdjelnika, te da se poduzmi zakonske mjere prema onima koji su prodajom i ugradnjom  nekorektnih razdjelnika, stvorili nacionalni problem i veliko nezadovoljstvo hrvatskih potrošača.

ROZP (Ž.T.)

Radio "ROZP"

In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

Powered by RS Web Solutions

Žalbe inspektoratu


e-mail: prigovori@t.ht.hr

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information