I djeca su potrošači

in djeca
14. 01. 06
posted by: Super User
Hitovi: 3539

I DJECA SU POTROŠAČI !!!(Otvoreno pismo)

- PRAVOBRANITELJICA ZA DJECU
- MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RURALNOG RAZVITKA
- MINISTARSTVO ZDRAVSTVA I SOCIJALNE SKRBI
- MINISTARSTVO GOSPODARSTVA, RADA I PODUZETNIŠTVA
- DRŽAVNI INSPEKTORAT
- VIJEĆE ZA MEDIJE
- M E D I J I M A

Poštovani, U prigodi 25, Svjetskoga i 10. Eurospkog dana prava potrošača koji se na svjetskoj razini obilježava kampanjom „STOP REKLAMIRANJU NEZDRAVE HRANE ZA DJECU“ obraćamo Vam se s pozivom za pokretanje zajedničke akcije koja za cilj ima stvoriti sve potrebite preduvjete za zdravu prehranu i razvoj nladih naraštaja u Republici Hrvatskoj.

 

Polazeći od 46 godina stare izjave bivšega američkoga predsjednika J.F. Kennedya:

«Potrošači, po definiciji, uključuju sve nas. I mene kao predsjednika SAD-a. Potrošači su najveća gospodarska skupina na koju utječe skoro svaka javna ili privatna gospodarska odluka. Oni su najvažnija skupina čiji se stavovi vrlo često ne čuju. Glas potrošača mora se čuti».

 

svi mi koji smo Nacionalnim programom zaštite potrošača u Republici Hrvatskoj definirani nositeljima zaštite potrošača, moramo stalno imati na umu slijedceće činjenice: - i djeca su potrošači !!!


- i djeca kao potrošači imaju svojih 8 univerzalnih prava potrošača !!!
- djeca imaju pravo na izbor !!!
- djeca moraju znati što jedu !!!
- djeca su dana temeljna ciljna skupina velikoga broja reklamnih kampanja, uključujući i reklamiranje hrane za djecu !!!
- velkom broju djece širom svijeta, pa i u Republici Hrvatskoj prijeti pogibelj pretilosti !! S motrišta navedenih činjenica, a kako su djeca, posebice predškolske i rane školske dobi nedostatno potrošački educirana nositelj zaštite potrošača u RH svoju odgovornost prema zdravlju i pravilnoj prehrani naših mladih naraštaja moramo posvetiti punu pozornost: - tijekom proizvodnje prehrambenih proizvoda za djecu,
- tijekom označavanja namirnica za djecu
- tijekom izbora hrane za djecu
- tijekom reklamiranja hrane za djecu.

 

Pri svemu ovome trebali bi već danas započeti smjernice iz Bijele knjige o siguirnosti hrane BEUC-a (Eurospke krovne udruge potrošača) i uključiti se u njihovu i globalnu kampanju Consumers Internationala.

Poučan primjer takve odgovornsoti su „Proljetni jelovnici za učenike osnovnih škola u Gradu Zagrebu“ koga je pred nepunih mjesec dana predstavio Gradski ured za obrazovanje Grada Zagreba, što je tek početak i poučan primjer koga smišljenom svojom kampanjom, temeljenom na načelima djelatnoga partnerstva, svi mi nostitelji zaštite potrošača trebamo usmjeriti prema pritvođaćima hrane, trgovcima, reklamnim agencijama i inspekcijskim službama.

 

U Zagrebu, 14.ožujka 2008. godine

Mr.sc. Ilija Rkman
Predsjednik „Potrošača“

Hrvatskoga saveza udruga za zaštitu potrošača
(Kolektivni član Consumers Internationala)

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information