O ukusima valja raspravljati

14. 11. 21
posted by: Super User
Hitova: 1458

Govorimo da smo "Internet generacija". Informiramo se uglavnom googlajući, koristeći najnovija tehnička dostignuća. Međutim, internetski portali sve više i bahatije kompliciraju informiranje „prosječnom“ potrošaču. Naime, portali vrve reklamama koje se često moraju pogledati da bi se stiglo do informacije.

 U samom tekstu informacije nekoliko puta će se otvoriti reklama kada prođete pokazivačem preko označene riječi ili će se, u novije vrijeme, otvoriti čak i youtube spot. Prema Zakonu o zaštiti potrošača, zabranjeno je ostavljati reklame u poštanske sandučiće, ako je potrošač na njemu označio da ih ne želi. No zato preko elektroničkih medija trgovci beskrupulozno i agresivno guraju reklamu kao uvjet da se dođe do informacije. Pri tome se potpuno ignorira da se potrošaču stvaraju dodatni troškovi, jer mrežni promet se naplaćuje, pa mrežni operateri uprihode nemala sredstva od potrošača na ime čitanja/gledanja neželjenih i nepotrebnih reklama. Jedan od rijetkih izuzetaka je mrežna stranica HRT-a, koja daje informacije i svoje proizvode, a ne reklame.

Na svakom neuređenom tržištu vlada anarhija, pa je tako i ovdje. Potrošač ima pravo na izbor robe i usluga, ali na ovom području ne, čak i ako se kod nekih reklama nudi mogućnost da se ugasi, taj postupak traje dovoljno dugo da se reklama bar djelomično otvori. Potrošač jednostavno nema mogućnosti na hrvatskim medijskim portalima potražiti vijesti, a da ne mora usput pogledati i mnoštvo reklama, a u novije vrijeme čak je i background portala reklama, pa treba potrošiti nekoliko kilobita da se stranica uopće otvori.

Jasno je da su reklame dobar izvor prihoda, ali u „pekarama se ne može prodavati alkohol“, čak i u megacentrima je propisano kako se moraju rasporediti proizvodi, da se meso ne može nalaziti na policama zajedno sa krumpirom i sl. Da na portalima ima mogućnost biranja, želimo li reklame ili vijesti radi kojih portal i postoji, ne bi bilo spora, ali sadašnja situacija je „mentalno silovanje“ i „monetarna pljačka“.

Željko Tomašić

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information