Prijedlozi na Nacrt prijedloga zakona o zaštiti potrošača

14. 01. 24
posted by: Super User
Hitovi: 4569

Zakon treba definirati nezavisno tijelo sukladno NPZP (čl. 8.1.4. stavak 1.), jer tehnički ne može postojati „resorno ministarstvo“ jer Odjele za zaštitu potrošača imaju i druga ministarstva (minfin ..), pa i institucija (HNB, ..), što je razumljivo i potrebno jer svima je potrošač temelj zašto i postoje. Određivanje resornog ministarstva znači da je jedno ministarstvo naređeno drugim ministarstvima, što je nemoguće po ustrojstvu Vlade RH.

Treba osnovati Hrvatsku agenciju zaštite potrošača, kojoj će Zakon o zaštiti potrošača i Nacionalni program zaštite potrošača biti pravni temelj djelovanja. HAZP se djelovati kao nezavisno državno tijelo zaštite potrošača.

Zakonom treba isključiti/zabraniti svaki oblik monopolizma (Ustav čl. 49).

Zakon pisati na hrvatskom jeziku, pa tako npr. tiječ „timeshare“, izbaciti ili zamijeniti sa „vremenski neograničena uporaba“. Nadalje, “interoperabilnost“ izbaciti i zamijeniti sa „suklanost“ ili „podudarnost“. Ovo nije rječnik stranih riječi.

Direktive EU nemaju pravu snagu, nego su preporuke i nije uputno im u cjelini davati pravnu snagu. U Hrvatskoj je po definiciji Zakon zbirka osnovnih propisa državne vlasti kojima se nešto određuje, uređuje, dopušta ili zabranjuje. Direktive su smjernice, nalozi, upute i slično, te je njihovo detaljno nabrajanje u Zakonu zbunjujuće za „prosječnog potrošača“. Također omalovažava zakonodavca, implicirajući u javnosti dojam kako ne zna sam propisati Zakon, nego prepisuje akte EU.

Odredba „Ako su odredbe ovoga Zakona u suprotnosti s odredbama zakona kojima se   uređuju posebni sektori, a koji su usklađeni s pravnom stečevinom Europske unije, na odnose između potrošača i trgovaca primarno se primjenjuju odredbe tih posebnih zakona” . – nije zakonski obrazložena niti jasno navedena hijerarhija propisa. Tako nešto u pravno uređenoj državi nije moguće. Ova odredba treba upućivati na hijerarhiju propisa u RH gdje svi propisi moraju biti usklađeni sa Ustavom, međunarodnim ugovorima i konvencijama koja se mogu primjenjivati u direktnom pravnom odnosu. Znači nužno je i obvezno definiranje hijerarhije zakona i akata, te definiranje direktne primjene u odnosima koji nisu pokriveni nacionalnim zakonodavstvom a ne navođenje postojanje pretpostavljene suprotnosti .

U cijelom zakonu tijeloMinistar nadležan za poslove zaštite potrošača“ zamijeniti tijelom „Hrvatska agencija zaštite potrošača (HAZP).

Prijedlozi na Nacrt prijedloga zakona o zaštiti potrošača

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information