Ovogodišnja predblagdanska potrošačka groznica se zahuktava. Neki od dobrih poznavatelja kupovnih navika potrošača u Republici Hrvatskoj govore o tome kako će ove godine građani potrošiti 2,5 milijarde kuna više od prošlogodišnjih 12,5 milijardi kuna.
Od toga više od 2 milijarde kuna će potrošiti djeca! Na tržištu roba i usluga se, posebice u predblagdansko vrijeme, u svojoj punoći susreću Psihologija kupca i Psihologija trgovca.
Stoga, ovogodišnja predblagdanska kupnja je prigoda pročitati knjigu „Znanost kupnje“, Paco Underhill i „Ponašanje potrošača“, dr.sc. Tanja Kesić
O razlozima stalnog rasta predblagdanske potrošnje u Hrvatskoj, koja je u državama članicama Europske unije počela bilježiti trend stagnacije, pa čak i smanjenja, prvi potrošač u Hrvata, predsjednik Saveza „POTROŠAČ“ mr.sc. Ilija Rkman postavlja si nekoliko pitanja:
- Kupujemo li samo ono što nam treba ili smo postali zatočenici konzumerizma i reklamokracije?
- Planiramo li mjesečne obiteljske proračune?
- Prošlo je vrijeme „peglanje kartica“ ili i danas razmišljajte o magičnoj privlačnosti kreditnih kartica?
- Kupujemo li planski ?
- Planirate li kupnju kao nastavak sniženja, akcija i rasprodaja tijekom siječnja 2015. godine?
- Razmišljamo li o siječanjskim troškovima, ratama kreditima, ulaske u "crveno" tekućih ili žiro-računa?
- Ostavljamo li rezervu za pokrivanje siječanjskih planiranih i neplaniranih financijskih obveza?
- Jeste li razmišljali o vođenju kućnog (obiteljskog) knjigovodstva?
Priopćenje Ilije Rkmana pod nazivom „Protegni se koliko ti je poplun dug“ možete pročitati u cijelosti (pdf)
Ž.T.