Što znamo o digitalnom tržištu?
Građani EU se pri upotrebi internetskih alata i usluga često suočavaju s preprekama. Funkcionalno jedinstveno digitalno tržište jamči manje prepreka i više mogućnosti: građani i poduzeća moći će slobodno trgovati i stvarati inovacije. To će moći raditi na siguran i zakonit način te uz prihvatljive troškove, što će im olakšati život.
Izvanmrežne prepreke jedinstvenom tržištu često su prisutne i u internetskom digitalnom svijetu. Na primjer, kad je riječ o internetskim uslugama tržišta su još uvijek pretežno nacionalna. Samo 7 % malih i srednjih poduzeća u EU-u prodaje u inozemstvu. To se može promijeniti uvođenjem jedinstvenog tržišta na internetu.
Do 2021. godine očekuje se da će internet trgovina iznositi više od 15 % ukupne svjetske prodaje.
No često potrošači i dalje ne mogu pristupiti korištenju digitalnog tržišta sa povjerenjem.
Povodom obilježavanja Svjetskog dana prava potrošača 2018. Consumer International apelira na pristup :
- Sigurnom internetu -polovica svjetskog stanovništva još uvijek je offline . U međuvremenu pojedini davatelji usluga nameću nepoštenu poslovnu praksu.
- Djelovanju protiv prijevara -U 2017. godini globalna internet trgovina dosegla je 2,29 trilijuna dolara, ali gotovo 70% potrošača brine da su njihova digitalna plaćanja nesigurna. U globaliziranom svijetu, sve je teže spriječiti internet prijevare.
- Boljoj zaštiti pri internet kupovini - 49% korisnika interneta nikada ne kupuju online zato što krive nedostatak povjerenja. Potrošači trebaju znati da mogu vjerovati trgovcima koji prodaju robu i usluge putem interneta i da mogu u svakom trenutku ostvariti svoja prava kao potrošača.
Neka ovogodišnji Svjetski dan prava potrošača bude prilika za rad na osiguranju na jače i učinkovitije zaštite potrošača na internetu kako bi živjeli u svijetu u kojem svatko ima pristup kvalitetnim i transparentnim uslugama na jedinistvenom digitalnom tržištu.