Pomoću ovih deset trikova s lakoćom ćete detektirati pravi med. Ne nasjedajte i obratite pažnju jer riječ je o jednoj od najzdravijih namirnica na svijetu.
Na plenarnoj sjednici Europskog parlamenta u Strasbourgu, u kasnim večernjim satima u ponedjeljak, 9.2.2015. godine vodila se je rasprava o potrebi označavanja zemlje podrijetla mesa u prerađenim proizvodima.
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dohodak (NN, br. 143/2014) kojim se od 1. siječnja 2015. godine uvodi obveza oporezivanja primitaka od kamata na kunsku i deviznu štednju fizičkih osoba – vlasnika štednje.
U Hrvatskom zakonodavstvu koje tretira zaštitu potrošača nije do sada obrađivana problematika trgovine u SECOND HAND SHOP-ovima. Zakon o zaštiti potrošača u članku 43. se može primijeniti samo u slučaju nove robe. Potrošači nemaju pravo mijenjati NOVU robu ako nema materijalni nedostatak.
U dokumentu koji je izdala Opća uprava Europskog povjerenstva za zaštitu zdravlja i potrošača (European Commision, Health & Consumer protection directorate – General) 1.rujna 2005. – Zaštita potrošača u Europskoj uniji:
Poštovani gospodine ministre gospodarstva i predsjedniče Upravnog vijeća HERA-e! Za implementaciju Zakona o tržištu toplinske energije je, sukladno članku, nadležno Ministarstvo gospodarstva i HERA. Ovih dana se preko medija (HRT, RTL, …)
HZZO je na svojim mrežnim stranicama objavio obavijest o novom računu za uplatu dopunskog osiguranja, koju prenosimo u cijelosti: "Obavještavaju se svi osiguranici dopunskog zdravstvenog osiguranja da se za potrebe poslovanja dopunskog zdravstvenog osiguranja HZZO-a 1. siječnja 2015. godine otvara novi račun u Hrvatskoj narodnoj banci koji glasi: IBAN: HR33 1001 0051 5502 0000 2
Umatanje poklona je svakako ugodna zadaća, malo manje ugodan osjećaj je kada poslije darivanja ostanemo zatrpani gomilom papira. Možda su ovogodišnji blagdani prilika da učinite prvi korak prema održivoj potrošnji koja je trajno usmjerena ekološkom zbrinjavanju i zaštiti okoliša. Odabrane darove umatajte u papir koji se može reciklirati, koriste već korišteni papir za zamatanje, ili pustite mašti na volju i stvorite svoj vlastiti, jedinstveni papir za pakiranje.
Potaknuta informacijom da se u Hrvatskoj godišnje u hrvatskim trgovinama otuđi robe u vrijednosti od 988 milijuna kuna, Organizacija „ROZP“ je u studenom 2014. godine provela anonimnu anketu sa prodavačicama/prodavačima u shoping centrima na temu: „Varaju li potrošači?“ . Rezultati su iznenađujuće nepovoljni za potrošače, a domišljatost onih „potrošača-varalica“ koji bacaju ljagu na poštenje potrošača je zapanjujuća.
Ovogodišnja predblagdanska potrošačka groznica se zahuktava. Neki od dobrih poznavatelja kupovnih navika potrošača u Republici Hrvatskoj govore o tome kako će ove godine građani potrošiti 2,5 milijarde kuna više od prošlogodišnjih 12,5 milijardi kuna.
Potrošači često ne razlikuju pojmove i postupke kada su u pitanju materijalno nedostaci i garancija, a neki trgovci to vrlo vješto koriste. Najčešće su tu manipulacije trgovaca TKC i elektronikom opremom (posebno aktualno mobiteli, ifone i sl).
Potrošači znaju, a posebno u Karlovcu korisnici centralnog grijanja, da zimi računi za grijanje rastu. Da bi vam u stanu ili kući bilo toplo, a da pri tom ne morate podizati kredit kako biste se ugrijali, Organizacija ROZP vam daje nekoliko praktičnih savjeta:
Kaki, japanska jabuka, nazivaju ga i zlatnom jabukom, je ukusno i zdravo voće, koje je u Hrvatskoj, iako ima mnogo dobrih osobina, još uvijek premalo poznato i cijenjeno. Znate li da kaki botanički pripada rodu Diospyrns, što znači "hrana bogova"?
Agresivna ponuda osiguranja, javnih i drugih usluga, te sklapanje ugovora putem telefona (sredstava daljinske komunikacije) postaje standardna praksa u Hrvatskoj od strane osiguravajućih društava, TKC operatera, davatelja javnih usluga isporuke energije i plina, te raznih sumnjivih trgovaca tzv. „kataloške prodaje“. Osobito zabrinjava činjenica da su meta pozivnim centrima narečenih trgovaca najčešće starije i ugrožene kategorije potrošača.
Nastala je afera kada smo nedavno informirali potrošače da se limun, a i ostali agrumi, te ostalo voće tretiraju sa fungicidom imazalilom, jer potrošači to moraju znati. Neki stručnjaci su nas čak proglasili neznalicama i „ideološkim toksikolozima“ koji stvaramo paniku, jer usudili smo se progovoriti da nas truju i da mi to moramo bar znati. Slijedeći našu misiju informiramo i savjetujemo potrošače kako oprati pesticide s voća i do 75%!
Preskupo dopušteno prekoračenje je luksuz - ima veće kamate od bilo kojeg kredita
Pored ostalih aktivnosti na informiranju, edukaciji i savjetovanju potrošača na koje nas obvezuje Zakon o zaštiti potrošača, pratimo čime se hrvatski potrošači hrane. Kad su nam postale dostupne informaciju o limunu imali smo obavezu na to upozoriti tj. informirati potrošače. Problem se ne odnosi samo na turske limune, jer potrošači iz cijele Hrvatske su nam poslali informacije da se u svim megacentrima nalazi limun zatrovan tj. tretiran sa raznim fungicidima a najčešće sa imazalilom, doduše iz Španjolske i duplo je skuplji iako je II kvalitete.
Potrošači se sve više organiziraju kako bi izbjegli plaćanje velikih trgovačkih marži, dogovono određivanje cijene i monoplizam kojima se ne baš rijetko koriste razni trgovački lanci i to ne samo u Hrvatskoj. Posebno je iskazan interes za konzumaciju/kupovinu zdrave hrane. Na tim premisama osnivaju se "potrošačke zadruge", preko kojih potrošač može kupiti proizvod direktno od proizvođača, najčešće "dostavom na vrata". Takav projekt se realizira i preko mrežne stranice www.finoteka.com. Da su potrošači regulator tržišta pokazuje i akcija "Spasimo dolinu Neretve zajedno!!!"