Zajedničke kotlovnice i grupni masivni sustavi grijanja iz socijalističke ere jeftinih energenata odlaze u povijest, živimo u doba etažnog grijanja i svatko gospodari sa svojom energijom. Ali što sa ostavštinama socijalizma u zgradama sa zajedničkim sustavima, gdje u vrijeme recesije ne mogu svi platiti svoj doprinos grijanju, a neki i ne žele, te zbog tog i takvih slučajeva takvi masivni sustavi odlaze u povijest zbogneisplativosti i dotrajalosti, a ponajviše zbog neorganizirane naplate troškova.
U znanstvenim pokusima za koje su potrebni debeli miševi i štakori, ovim se životinjicama daje glutaminat kako bi postali debeli. Ovo je vrlo učinkovito jer u normalnim slučajevima miševi i štakori ne postaju lako debeli budući da imaju dobru prirodnu regulaciju tjelesne težine. Ali kad dobiju glutaminat nateknu kao baloni. Ova činjenica vrlo je dobro poznata u znanstvenim krugovima. Glutaminat povećava proizvodnju inzulina, a djeluje i na supstance u mozgu koje povećavaju apetit. Istraživanje je pokazalo da osobe koje upotrebljavaju glutaminat imaju povećan rizik za pretilost.
U članku „Vrdoljak: Komunikacija je loša i to ova Vlada ne radi dobro“ ministar gospodarstva ističe: „Moramo popraviti komunikaciju s javnošću i investitorima. Stvari često nisu iskomunicirane ni na užem kabinetu Vlade, a onda izlaze van“ ističe Vrdoljak“. Dijagnoza nije sporna jer su je potrošači i udruge potrošača već postavili ali kada tudijagnozu iskaže resorni Ministar odgovoran i za provedbu načela EU i hrvatske nacionalne Politike zaštite potrošača, onda to postaje zabrinjavajuće za nas potrošače.
Unatoč brojnim pokušajima za poboljšanje , energetsko tržište je još uvijek sektor od velike važnosti za europske, a posebice za hrvatske potrošače koji pokazuje mnoge propuste : postoji zabrinutost zbog složene tarifa , rasta cijena, loše usluge ili propustiti prilikom prodaje, poteškoće u izboru drugog dobavljača i zbunjenost zbog onoga što potrošači mogu učiniti kako bi smanjiti svoje račune , uključujući i energetsku učinkovitost .
Zakonom o zaštiti potrošača i Nacionalnim programom zaštite potrošača, kao jedne skupine nositelja zaštite potrošača koji provode poslove zaštite potrošača, kao javne politike od JAVNOGA INTERESA, položaj udruga za zaštitu potrošača GOTOVO EKSPLICITE DEFINIRA ORGANIZACIJAMA KOJE DJELUJU ZA OPĆE DOBRO. Zaštita potrošača provodi se u javnom interesu, a provođenje ove zaštite osigurava Republika Hrvatska.
Informacijska i komunikacijska tehnologija (ICT) znatno su promijenile navike potrošača, a čine sve veći dio obiteljskih proračuna. Ove nove tehnologije zahtijevaju da potrošači moraju imati alat za pristup informacijama i na taj način sudjelovanje u svakodnevnom životu u demokratskom društvu. Nove digitalne tehnologije su omogućile nove načine reklamiranja, kupnje robe ili primanje usluge. Međutim, opasnost je što ta nova tehnologija često dovodi do kršenja temeljnih prava potrošača, uključujući temeljna ljudska prava.
Koliko god prihvatili današnje modele tržišnog gospodarstva, moramo poći od činjenice da tržišta nema bez potrošača. Današnji stupanj razvoja u Hrvatskoj i zemljama Europske unije je podignut do te razine da ne možemo živjeti bez energenata.
Hipotetsko pitanje je: Je li „Nacionalno vijeće za zaštitu potrošača“ vladino savjetodavno tijelo za zaštitu potrošača ili vladino savjetodavno tijelo za zaštitu trgovaca? Zakon o zaštiti potrošača članak 123. između ostalog određuje:
Sa jedinstvenim tržištem i novim načinima komunikacije, hrvatskim potrošačima se nudi sve više i više robe i usluga od trgovaca diljem Europske unije. No, kad stvari krenu loše, problemi s kojima se susreću potrošači kada pokušavaju dobiti obeštećenje za pretrpljenu štetu ili neispavan proizvod su velika prepreka ulozi potrošača koju trebaju imati kao «pokretači hrvatske ekonomije». Proizvodi ili usluge koje su kupili često su sa greškom, opasni po zdravlje i život, a trgovci često podmeću nezakonite ugovorne uvjete.
Povodom Svjetskog dana prava potrošača, predsjednik Republike Hrvatske Ivo Josipović primio je izaslanstvo saveza i udruga za zaštitu potrošača u Republici Hrvatskoj. Istaknuvši svoju parolu „Glas potrošača se mora čuti i poštovati“, predstavnici potrošačkih saveza i udruga upoznali su predsjednika Josipovića sa svojom misijom, a to je promoviranje osnovnih prava svih potrošača, zaštita tih prava te upozoravanje na zloupotrebe. Naglasili su kako je ovo prvi put da su primljeni od strane hrvatskog predsjednika.
Dana 19. rujna 2011. osnovali smo „ROZP“ – regionalnu organizaciju zaštite potrošača kao zajednicu udruga za zaštitu potrošača Jugo-zapadne Hrvatske s misijom ujedinjavana Uduga koje se bave pitanjima zaštite potrošača na području 5 županija: Istarska, Primorsko-goranska, Ličko-senjska, Sisačko-moslavačka i Karlovačka županija. Organizacija je osnovana s ciljem provođenja politike zaštite potrošača, uzajamne potpore i ostvarivanja zajedničkih interesa na regionalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini.
„Pravda za potrošače odmah!“ je tema Svjetskog dana prava potrošača 2013. godine. Organizacija Consumers International (CI) nas je pozvala kao svoje članove i pristalice da iskoristimo ovu priliku i razotkrijemo stvarnu štetu koju smo pretrpjeli zbog slabe ili nepostojeće zaštitom potrošača u Hrvatskoj, te da se uključimo u ovu svjetsku akciju.
Novo označavanje energetske učinkovitosti kućanskih uređaja
Krajem 2011. godne započela je provedba Direktive 2010/30/EU o novom označivanju energetske učinkovitosti kućanskih uređaja. U sklopu provedbe ove EU Direktive započela je i provedba Projekta „COME ON LABELS“. U rujnu 2011. u Republici Hrvatskoj je započela primjena EU Direktive 2010/30/EU i „Pravilnika o označavanju kćanskih uređaja“ (NN 101/2011)
More„Sad je prilika da se okrene nova stranica za Grad Karlovac…Naš grad ima sve predispozicije da se nametne kao prepoznatljiv grad za sve stanovnike u Europskoj uniji“ – rekao je predsjednik Gradskog vijeća Mihovil Stanišić na svečanoj sjednici u povodu 13. srpnja, 434. rođendana grada Karlovca.