RAZVOJNA ORGANIZACIJA ZAŠTITE POTROŠAČA - jedini savez udruga za zaštitu potrošača u Republici Hrvatskoj

Konstituirajuća sjednica Savjeta za razvoj c/d
Osmi saziv Savjeta za razvoj civilnog društva u čijem radu sudjelujemo kao član (Gordana Lukić) i zamjenik (Sanja Keretić) iz područja zaštite potrošača na prijedlog udruga i drugih organizacija civilnog društva
Razvojna organizacija zaštite potrošača
Provedeno „Strateško planiranje“ aktivnost „Potrošačke snage“
Obilježena 20. obljetnica djelovanja NZRCD
U ponedjeljak 06.11.2023. godine u Smaragdnoj dvorani hotela Esplanade, održana je svečanost kojom je obilježeno 20 godina djelovanja Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva.
Razvojna organizacija zaštite potrošača
Skupština Razvojne organizacije zaštite potrošača
Međimurska županija
Župan primio predstavnike udruga za zaštitu potrošača
Consumer dialogue in Croatia
Novi zakonodavni paket EU u području zaštite prava potrošača – Što EK poduzima za zaštitu potrošača?
Intervju Direktorice ROZP dopisnici agencije EFE

Intervju Direktorice ROZP dopisnici agencije EFE

Intervju Direktorice Razvojne organizacije zaštite potrošača novinarki Vesni Bernardić dopisnici Španjolske novinske agencije EFE 31.08.2022. godine prenosimo u cijelosti:

Bernardić: U vezi ulaska Hrvatske 1.1.2023 u euro-zonu i skorog obaveznog iskazivanja dvojnih cijena – sa jedne strane, ali i “galopirajuće inflacije” zbog povišenja cijena energenata i drugih posljedica rata u Ukrajini - sa druge strane: kako ocjenjujete mogućnost udruga za zaštitu potrošača, kao što je Vaša, da kontroliraju neopravdana povećanja cijena zbog prelaska na euro? (npr. uz projekat “tajni kupci”, ali i općenito)

Lukić: Teško je procijeniti što je to točno "neopravdano" dizanje cijene jer zakon ne propisuje točne odrednice. Potrošačima je svako dizanje cijene neopravdano dok je trgovcima svako dizanje opravdano, uz mnoštvo izlika kao što su uvođenje eura i ratno stanje u Ukrajini. U sklopu projekta Tajni kupac, jedna od pet aktivnosti koje ćemo provoditi je i praćenje porasta cijene. Kad uočimo povećanje cijene to bilježimo u aplikaciju iz koje kasnije formiramo izvješća te ih objavljujemo na stranicama naše udruge Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.. i šaljemo Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja. Ako procijenimo da je povećanje neopravdano možemo i hoćemo podnijeti prijavu DIRH - u koji će prijavu proslijediti na obradu nadležnoj inspekcijskoj službi. Nadamo se da će već javna objava podataka iz kojih će biti vidljivo o kojim trgovcima i trgovačkim i uslužnim djelatnostima se radi, biti dovoljan poticaj da ne dižu cijene neopravdano.

Bernardić: Treba li uopće više nepoštenim trgovcima i kompanijama konverzija na euro kao veo ili izlika za neopravdana poskupljenja, kad se mogu možda još bolje “sakriti” iza opće inflacije i povećanja cijena energenata? Predviđate li da će uvođenje eura još više, tj. dodatno doprinijeti divljanju cijena?

Lukić: U pravilu im i ne treba, no čini se da im je lakše dizanje cijena opravdati izlikom uvođenja eura. Vjerojatno misle da će tako lakše obmanuti potrošače jer imaju ostale države članice kao primjer koje su isto tako uvodile euro i pri tom su trgovci povećavali cijene. Svakako predviđamo da će uvođenje eura doprinijeti divljanju cijena jer svaki trgovac kome je u cilju dignuti cijenu iskoristiti će svaki raspoloživi instrument da to i učini. Mi kao savez udruga za zaštitu potrošača te naše članice udruge za zaštitu potrošača trudit ćemo se da se to dogodi u najmanjoj mogućnoj mjeri no dosta je i na samim potrošačima. Kakve će proizvode kupovati, koje usluge će i dalje koristiti a što će odbaciti zbog prevelikog povećanja cijene i na taj način dati do znanja da dizanjem cijena neće postići veći i bolju prodaju.

Bernardić: Kako mislite da će se građani snaći u svemu tome i hoće li dodatno osiromašiti zbog uvođenja eura?

Lukić: Potrošači su već sad dosta zbunjeni jer neki trgovački lanci su i prije obveze dvojnog iskazivanja, počeli s istim i to na način da su cijene u eurima istaknuli većim brojevima i sl. što izaziva pomutnju kod potrošača jer mi ta istaknuta cijena prva zapadne za oko pa uzme proizvod misleći da je cijena kunama i onda bude iznenađen na blagajni no rijetko tko vrati proizvod. Rekli bi da je to svjesna obmana potrošača. Cijene raste, prihodi ostaju više manje isti stoga je za pretpostaviti da će se velik broj naših građana naći na kušnji je li kupovati manje ili pronaći dodatni izvor zarade da zadrže dosadašnji standard života.

Bernardić: Primjećujete li u vezi sa takvom situacijom neke specifične promjene na tržištu i kod građana?

Lukić: Rano je još o tome govoriti, svakako je za primijetiti da se više ljudi okreće vlastitom uzgoju voća, povrća i ostalih prehrambenih namirnica tko ima tu mogućnost. Situaciju ćemo pratiti kroz provedbu projekta te ćemo u naša zapažanja podijeliti s javnošću kada budemo imali neke konkretne primjere.

Related Articles

Donatori

Free Joomla! templates by Engine Templates