Ako opskrbljivač priznaje odgovornost, tada imate pravo na naknadu štete. Ako njihovo osiguranje odbija isplatu, možete zahtjev uputiti izravno Elektri. U slučaju da i dalje ne dobijete naknadu, možete podnijeti tužbu nadležnom sudu. Preporučuje se i da priložite zapisnike i svu dokumentaciju o šteti, uključujući dokaz o uzroku nastanka kvara.
Ako ste kupnju obavili na stranici koja nije registrirani trgovac u EU-u, vaša pravna zaštita je ograničena. Ako ste plaćali karticom, možete pokušati zatražiti povrat (tzv. chargeback) od svoje banke. Ako ste plaćali unaprijed (npr. uplatom na račun), mogućnosti su vrlo male, a preostaje prijava policiji zbog sumnje na prijevaru. U budućnosti kupujte isključivo kod provjerenih trgovaca.
Ako ste proizvod predali trgovcu na reklamaciju, on ga mora čuvati do rješenja spora. Niste dužni ga podići dok traje postupak, a prijetnja da ćete izgubiti pravo ako ga ne preuzmete u roku tri mjeseca nije zakonita. U pravu ste što ste sve prijavili Državnom inspektoratu.
Prijevoznik odgovara za prtljagu koju preuzima u prtljažnik autobusa i dužan je nadoknaditi štetu. Ako je riječ o ručnoj prtljazi koju ste imali uz sebe, odgovornost snosite vi. Ako se prtljaga izgubila iz prtljažnika, imate pravo na naknadu štete od prijevoznika.
Čistionica odgovara za predmete koje je primila na uslugu. Ako je odjevni predmet izgubljen, imate pravo na naknadu štete u visini tržišne vrijednosti predmeta. Ako odbijaju isplatu, možete podnijeti prijavu Državnom inspektoratu te pokrenuti sudski postupak.
Ako proizvod ima svojstvo koje odstupa od onoga što vam je trgovac izjavio, radi se o materijalnom nedostatku. Imate pravo zahtijevati zamjenu, popravak ili povrat novca. Ako trgovac odbija reklamaciju, obratite se Državnom inspektoratu ili pokrenite sudski postupak.
Trgovac je obvezan istaknuti cijene proizvoda i izdati račun za svaku kupnju. Za ovakve nepravilnosti možete podnijeti prijavu Državnom inspektoratu. Također, neizdavanje računa možete prijaviti i Poreznoj upravi.
Ako se kvar može dovesti u vezu s montažom, odgovornost snosi izvođač radova. Ako se radi o tvorničkom nedostatku, odgovoran je trgovac. Preporučuje se vještačenje koje može utvrditi uzrok kvara. Tek tada možete jasno utvrditi tko je odgovoran i kome uputiti zahtjev za naknadu.
Ako ste kamin platili i trgovac ga još uvijek posjeduje, imate pravo tražiti upravo taj proizvod. Trgovac je dužan izvršiti ugovorenu obvezu, a odbijanje isporuke predstavlja povredu ugovora. Možete se obratiti Državnom inspektoratu ili tražiti ispunjenje putem suda.
Obrtnik odgovara za štetu koju je prouzročio lošim ili nepažljivim radom. Ako se odbija javiti, možete ga prijaviti nadležnim inspekcijama i pokrenuti sudski postupak za naknadu štete. Također, ako je šteta znatna, možete podnijeti i kaznenu prijavu policiji.