Besplatni info telefon 0800 414 414 (pon, sri, pet 10-14 sati) e-mail: tajnistvorozp@rozp.hr
Osobno u uredu petkom od 10-14 sati
Suradnička platforma
Početna
Novosti
10 pitanja - kolovoz
  1. Zbog kvara na električnom stupu izgorjela mi je sva elektronika u kući. Opskrbljivač el. energijom priznaje odgovornost, ali njihovo osiguranje odbija moj zahtjev za naknadu štete. Koja su moja prava?

Ako opskrbljivač priznaje odgovornost, tada imate pravo na naknadu štete. Ako njihovo osiguranje odbija isplatu, možete zahtjev uputiti izravno Elektri. U slučaju da i dalje ne dobijete naknadu, možete podnijeti tužbu nadležnom sudu. Preporučuje se i da priložite zapisnike i svu dokumentaciju o šteti, uključujući dokaz o uzroku nastanka kvara.

  1. Putem interneta sam na neprovjerenoj stranici naručio i platio proizvod koji nikada nije stigao, niti sam dobio povrat novca. Rokovi su prošli – što još mogu učiniti?

Ako ste kupnju obavili na stranici koja nije registrirani trgovac u EU-u, vaša pravna zaštita je ograničena. Ako ste plaćali karticom, možete pokušati zatražiti povrat (tzv. chargeback) od svoje banke. Ako ste plaćali unaprijed (npr. uplatom na račun), mogućnosti su vrlo male, a preostaje prijava policiji zbog sumnje na prijevaru. U budućnosti kupujte isključivo kod provjerenih trgovaca.

  1. U trgovini sam kupila proizvod s nedostatkom. Trgovac odbija povrat novca i inzistira na popravku, iako to ne želim. Prijavila sam DIRH-u, ali trebam li proizvod držati kod sebe ili ga ostaviti u poslovnici?

Ako ste proizvod predali trgovcu na reklamaciju, on ga mora čuvati do rješenja spora. Niste dužni ga podići dok traje postupak, a prijetnja da ćete izgubiti pravo ako ga ne preuzmete u roku tri mjeseca nije zakonita. U pravu ste što ste sve prijavili Državnom inspektoratu.

  1. U autobusu mi je nestala prtljaga. Policiji sam prijavila slučaj, a prijevoznik tvrdi da ne odgovara za prtljagu. Je li to točno?

Prijevoznik odgovara za prtljagu koju preuzima u prtljažnik autobusa i dužan je nadoknaditi štetu. Ako je riječ o ručnoj prtljazi koju ste imali uz sebe, odgovornost snosite vi. Ako se prtljaga izgubila iz prtljažnika, imate pravo na naknadu štete od prijevoznika.

  1. U kemijskoj čistionici izgubili su moj sako i sada ne priznaju odgovornost. Što mogu poduzeti?

Čistionica odgovara za predmete koje je primila na uslugu. Ako je odjevni predmet izgubljen, imate pravo na naknadu štete u visini tržišne vrijednosti predmeta. Ako odbijaju isplatu, možete podnijeti prijavu Državnom inspektoratu te pokrenuti sudski postupak.

  1. Kupila sam prijenosni klima uređaj koji je daleko bučniji nego što su mi rekli u poslovnici. Ne žele prihvatiti reklamaciju – što učiniti?

Ako proizvod ima svojstvo koje odstupa od onoga što vam je trgovac izjavio, radi se o materijalnom nedostatku. Imate pravo zahtijevati zamjenu, popravak ili povrat novca. Ako trgovac odbija reklamaciju, obratite se Državnom inspektoratu ili pokrenite sudski postupak.

  1. U jednoj prodavaonici često nema istaknutih cijena na policama, a trgovac ne izdaje račune. Kome se mogu obratiti?

Trgovac je obvezan istaknuti cijene proizvoda i izdati račun za svaku kupnju. Za ovakve nepravilnosti možete podnijeti prijavu Državnom inspektoratu. Također, neizdavanje računa možete prijaviti i Poreznoj upravi.

  1. Kupio sam klimu, ali ju je montirao drugi majstor. Kada se kvar pojavio, trgovac odbija reklamaciju tvrdeći da je uzrok neispravna montaža, dok se majstor ograđuje. Tko je odgovoran?

Ako se kvar može dovesti u vezu s montažom, odgovornost snosi izvođač radova. Ako se radi o tvorničkom nedostatku, odgovoran je trgovac. Preporučuje se vještačenje koje može utvrditi uzrok kvara. Tek tada možete jasno utvrditi tko je odgovoran i kome uputiti zahtjev za naknadu.

  1. Kupio sam i uplatio izložbeni primjerak kamina koji trgovac sada odbija isporučiti, iako je i dalje u izlogu. Koja su moja prava?

Ako ste kamin platili i trgovac ga još uvijek posjeduje, imate pravo tražiti upravo taj proizvod. Trgovac je dužan izvršiti ugovorenu obvezu, a odbijanje isporuke predstavlja povredu ugovora. Možete se obratiti Državnom inspektoratu ili tražiti ispunjenje putem suda.

  1. Obrtnik mi je prilikom manjih popravaka u stanu prouzročio veliku štetu i sada se više ne javlja. Što mogu učiniti?

Obrtnik odgovara za štetu koju je prouzročio lošim ili nepažljivim radom. Ako se odbija javiti, možete ga prijaviti nadležnim inspekcijama i pokrenuti sudski postupak za naknadu štete. Također, ako je šteta znatna, možete podnijeti i kaznenu prijavu policiji.

Zbog kvara na električnom stupu izgorjela mi je sva elektronika u kući. Opskrbljivač el. energijom priznaje odgovornost, ali njihovo osiguranje odbija moj zahtjev za naknadu štete. Koja su moja prava? Ako opskrbljivač priznaje odgovornost, tada imate pravo na naknadu štete. Ako njihovo osiguranje odbija isplatu, možete zahtjev uputiti izravno Elektri. U slučaju da i dalje […]

Nedavne objave

10 pitanja - srpanj
Pročitaj
10 pitanja - lipanj
Pročitaj
10 pitanja - svibanj
Pročitaj
10 pitanja - travanj
Pročitaj
10 pitanja - ožujak
Pročitaj
10 pitanja - veljača
Pročitaj
10 pitanja - siječanj
Pročitaj

DONATORI

© Copyright 2024 - 2025 ROZP
calendar-fullmagnifiercross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Skip to content