I ovog mjeseca izdvojili smo deset stvarnih upita potrošača koji su nam se obratili zbog problema u kupnji proizvoda ili korištenju usluga. Ako se prepoznajete u nekoj od situacija – evo što trebate znati i koje su vaše mogućnosti.
1.Prevara putem oglasa – motornu pilu zamijenila igračka
Pitanje: Kupio sam motornu pilu preko oglasa na YouTubeu i platio pouzećem, ali sam zapravo dobio dječju igračku. Dostavljač mi nije dao da otvorim paket. Prodavatelja više nema. Što mogu učiniti?
Odgovor: Radi se o internetskoj prijevari. Prijavite slučaj policiji, Državnom inspektoratu ili ECC (ovisno da li se radi o kupnji unutar ili van Hrvatske) i dostavnoj službi. Zatražite provjeru odgovornosti dostavljača ako nije poštivao vaša prava. Povrat sredstava je moguć samo ako postoji trag plaćanja i identitet prodavatelja.
2.Klima kupljena u veljači, montaža još nije izvršena
Pitanje: Kupio sam klimu s uključenom montažom, ali do kraja lipnja još nitko nije došao. Što mogu poduzeti?
Odgovor: Imate pravo zahtijevati izvršenje montaže u dodatnom roku, a ako se ne obavi, možete tražiti raskid ugovora ili povrat dijela cijene. Sve tražite pisanim putem.
3.Trgovac me upućuje da sama nosim uređaj na servis
Pitanje: Parnu postaju sam kupila prije mjesec dana, ali već ima kvar. Trgovac traži da je sama nosim u servis. Je li to ispravno?
Odgovor: Ne. U roku od dvije godine, trgovac je dužan organizarati i preuzeti trošak servisa. Podnesite pisani prigovor i, ako je potrebno, prijavite trgovca inspekciji.
4. Naknadna prijava štete treće osobe kod osiguravatelja
Pitanje: Nakon nesreće u kojoj nisam bio kriv, suprug druge strane predao je svoj zahtjev i meni su umanjeni troškovi. Tko je u pravu?
Odgovor: Osiguranje mora postupati prema službeno podnesenoj šteti i europskom izvješću. Zatražite uvid u spis, prigovorite osiguravatelju i, ako je potrebno, obratite se HANFA-i.
5. Otvaranje paketa prije plaćanja pouzećem – je li dopušteno?
Pitanje: Imam li pravo otvoriti paket i provjeriti je li unutra ono što sam naručio prije nego što platim?
Odgovor: Ne, osim ako je trgovac ugovorio posebnu uslugu s dostavnom službom. Inače, paket se može otvoriti tek nakon plaćanja. Uvijek naručujte od provjerenih trgovaca ili birajte metode s mogućnošću povrata.
6. Iznimke kod povrata u roku od 14 dana
Pitanje: Postoje li slučajevi kada se proizvod kupljen online ne može vratiti u roku od 14 dana?
Odgovor: Da. Npr. personalizirani proizvodi, zapečaćena roba iz higijenskih razloga, digitalni sadržaj nakon preuzimanja, kvarljivi proizvodi. Sve iznimke propisane su Zakonom o zaštiti potrošača.
7. Najmodavac ne želi vratiti polog
Pitanje: Iselili smo iz stana, no najmodavac ne želi vratiti polog iako je ugovorom obvezan. Što možemo učiniti?
Odgovor: Ako nema dugovanja ili štete, dužan je vratiti polog. Zatražite pisano. Ako odbije, možete ga tužiti za povrat.
8. Teleoperater nas nije na vrijeme odjavio – tko snosi trošak?
Pitanje: Zatražili smo prijenos broja unutar roka, no operater nas nije tehnički isključio na vrijeme i sada traže da platimo dodatni mjesec. Moramo li?
Odgovor: Ne, jer ste zahtjev podnijeli u roku. Tehnički propust je na strani operatera. Osporite račun i obratite se HAKOM-u ako ne udovolje.
9. Izložbeni primjerak – mora li imati dodatni popust?
Pitanje: Ako je proizvod izložbeni, ima li pravo kupac na dodatni popust?
Odgovor: Ne mora imati dodatni popust, ali trgovac mora jasno istaknuti da je riječ o izložbenom primjerku i naznačiti eventualna oštećenja.
10. Umanjeni povrat za otkazani trajekt
Pitanje: Otkazan nam je trajekt, ponuđene linije nisu odgovarajuće. Tražili smo povrat, ali iznos je umanjen za 10 %. Smiju li to?
Odgovor: Ne. Ako usluga nije izvršena, imate pravo na puni povrat. Umanjenje bez vaše suglasnosti nije dopušteno. Zatražite puni povrat pisanim putem i prijavite nadležnoj službi ako je potrebno.
📩 Imate slično pitanje? Javite nam se – savjetujemo vas besplatno!