Besplatni info telefon 0800 414 414 (pon, sri, pet 10-14 sati) e-mail: tajnistvorozp@rozp.hr
Osobno u uredu petkom od 10-14 sati
Suradnička platforma
Početna
Novosti
10 pitanja - ožujak

1. Kupila sam rabljeni auto kod ovlaštenog servisa, ali isporučen je s manjom snagom nego što je ugovoreno, a zatim je došlo i do kvara na motoru. Želim zadržati taj auto, ali tražim popravak kvara, dok mi servis tvrdi da ga ne mogu popraviti te nude zamjenu ili povrat novca. Mogu li inzistirati na popravku?

➡️ Ako isporučeni automobil ne odgovara ugovorenim specifikacijama (npr. slabiji motor), radi se o neispravnoj isporuci, i kupac ima pravo zahtijevati uspostavu sukladnosti – što uključuje popravak, zamjenu, sniženje cijene ili raskid ugovora (čl. 50. i 56. ZZP).
Međutim, ako trgovac dokaže da popravak nije moguć ili bi bio nerazmjerno opterećujući, tada nije obvezan izvršiti upravo tu mjeru, već može ponuditi zamjenu ili raskid ugovora (čl. 52. st. 4. ZZP).

U vašem slučaju, iako želite zadržati vozilo, ako trgovac može dokazati da je popravak tehnički neizvediv, nema zakonsku obvezu izvršiti ga. No u tom slučaju, imate pravo na:

  • zamjenu za ispravno vozilo sukladnih karakteristika, ili
  • raskid ugovora i povrat cijelog iznosa.

Savjet: Sve zahtjeve i izjave trgovca zatražite pisanim putem, a ako sumnjate u točnost tvrdnje da se vozilo ne može popraviti, možete zatražiti neovisno vještačenje.

2. Kupio sam tursku peku, ali nije ispunila moja očekivanja. Kada sam ju donio kući i isprobao, uočio sam da nema funkcije koje sam očekivao. Trgovac odbija zamjenu jer je korištena. Je li to u redu? Je li trgovac bio dužan naglasiti ako se ta peka razlikuje od drugih?

➡️ Ako je proizvod ispravan i kupljen u fizičkoj trgovini, trgovac nije dužan prihvatiti povrat samo zato što ne ispunjava očekivanja potrošača. Pravo na jednostrani raskid vrijedi za online kupnju, i to prije korištenja proizvoda.

Međutim, ako je trgovac oglašavao proizvod na način koji bi mogao navesti potrošača na pogrešan zaključak – primjerice ako nije jasno naveo da ta peka ima manje funkcija od drugih sličnih proizvoda – to može predstavljati zavaravajuće oglašavanje ili propuštenu informaciju od bitnog značaja (čl. 27. i 28. ZZP).
U tom slučaju, moguće je tražiti zamjenu ili raskid ugovora, čak i ako je proizvod korišten, ako dokažete da ste u kupnju ušli u zabludi zbog nepotpunih ili netočnih informacija.

3. Kupili smo stan, no zbog građevinskih nedostataka moramo privremeno iseliti. Je li prodavatelj dužan osigurati zamjenski smještaj dok se ne otklone nedostaci?
➡️ Ako su nedostaci takvi da onemogućuju sigurno stanovanje, moguće je tražiti naknadu troškova privremenog smještaja temeljem jamstva za materijalne nedostatke (čl. 400.-422. ZOO). Preporučuje se zatražiti procjenu građevinskog vještaka i pravnu pomoć radi pokretanja zahtjeva za naknadu štete.

4. Kome prijaviti nepridržavanje odluke o ograničenim cijenama proizvoda?
➡️ Nepridržavanje odluka o cijenama (npr. zamrznute cijene osnovnih prehrambenih proizvoda) može se prijaviti Državnom inspektoratu putem njihove web stranice, e-maila ili telefonski. Priložite dokaz (fotografiju računa, oznake cijena, oglas i sl.).

5. U malom stanu dobivam račune za električnu energiju koji prikazuju neuobičajeno visoku potrošnju. Ako brojilo ispravno radi, a potrošnja je i dalje nelogična, što mogu poduzeti?

➡️ Ako sumnjate u točnost obračuna, prvo zatražite provjeru brojila od svog opskrbljivača (Hrvatska elektroprivreda ili drugi). Ako se brojilo pokaže ispravnim, a potrošnja i dalje ne odgovara stvarnom stanju, možete:

  1. Zatražiti detaljnu analizu očitanja – tražite uvid u povijest očitanja i način izračuna računa.
  2. Podnijeti pisani prigovor opskrbljivaču – uz opis situacije, priložite račune i fotografije brojila.
  3. Ako odgovor nije zadovoljavajući, možete se obratiti:
    • Hrvatskoj energetskoj regulatornoj agenciji (HERA) – kao nadležnom tijelu za nadzor rada opskrbljivača.
    • Državnom inspektoratu – ako sumnjate na nepravilnosti ili manipulaciju brojilom.
  4. Također, imate pravo angažirati neovisnog elektrostručnjaka za procjenu ukupne potrošnje i eventualnih tehničkih problema (npr. gubitaka u instalacijama, neovlaštene priključke i sl.).

6. Kupio sam električni romobil snage 9 kW, a potom dobio kaznu jer nije dozvoljeno upravljati vozilima preko 6 kW. Smije li se takav romobil uopće prodavati u Hrvatskoj?
➡️ Proizvod se može prodavati, ali trgovac bi trebao jasno naznačiti da nije dozvoljen za upotrebu na javnim površinama u RH. Ako takvo upozorenje nije bilo jasno istaknuto, moguće je da se radi o zavaravajućem oglašavanju, što se može prijaviti Državnom inspektoratu.

7. Više puta sam naišao na sniženja proizvoda koji zapravo nisu dostupni u trgovini, iako se oglašavaju danima. Radi li se o obmani?
➡️ Ako trgovac oglašava proizvod po sniženoj cijeni, ali ga namjerno nema u ponudi, to predstavlja zavaravajuću poslovnu praksu prema Zakonu o zaštiti potrošača. Takve slučajeve prijavite tržišnoj inspekciji uz dokumentaciju (reklama, fotografija police i sl.).

8. Uplatili smo akontaciju za najam prostora za vjenčanje, ali smo kasnije odustali i našli bolju lokaciju. Imamo li pravo na povrat akontacije?
➡️ Akontacija je jamstvo da će ugovor biti ispunjen. Ako ste vi odustali, a nije riječ o višoj sili ili grešci druge strane, prodavatelj ima pravo zadržati akontaciju. Međutim, ako prostor nije bio sukladan dogovoru, možete tražiti povrat.

9. Kupio sam proizvod bez uputa na hrvatskom jeziku. Je li to dozvoljeno?
➡️ Nije. Svi proizvodi koji se stavljaju na tržište Republike Hrvatske moraju imati upute za uporabu na hrvatskom jeziku, osobito ako je riječ o električnim uređajima, opremi, sredstvima za čišćenje, kemikalijama i sl. Nepravilnosti prijavite Državnom inspektoratu.

10. U pakiranom sendviču sam pronašao metalni predmet. Što mogu učiniti?
➡️ Prvo sačuvajte dokaz (proizvod, račun, fotografiju). Neispravan prehrambeni proizvod možete prijaviti sanitarnoj inspekciji ili Hrvatskoj agenciji za poljoprivredu i hranu (HAH). Također imate pravo tražiti naknadu štete ako ste bili ugroženi ili ste pretrpjeli štetu.

1. Kupila sam rabljeni auto kod ovlaštenog servisa, ali isporučen je s manjom snagom nego što je ugovoreno, a zatim je došlo i do kvara na motoru. Želim zadržati taj auto, ali tražim popravak kvara, dok mi servis tvrdi da ga ne mogu popraviti te nude zamjenu ili povrat novca. Mogu li inzistirati na popravku? […]

Nedavne objave

10 pitanja - veljača
Pročitaj
10 pitanja - siječanj
Pročitaj

DONATORI

© Copyright 2024 - 2025 ROZP
calendar-fullmagnifiercross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Skip to content