Besplatni info telefon 0800 414 414 (pon, sri, pet 10-14 sati) e-mail: tajnistvorozp@rozp.hr
Osobno u uredu petkom od 10-14 sati
Suradnička platforma
Početna
Novosti
10 pitanja - srpanj
  1. Kupio sam klima uređaj u fizičkoj trgovini, ali trgovac mi ne želi ovjeriti jamstveni list. Hoće li mi jamstveni list vrijediti bez ovjere?
    Jamstveni list vrijedi i bez pečata trgovca ako sadrži sve zakonom propisane podatke – podatke o proizvođaču ili uvozniku, trajanje jamstva te uvjete ostvarivanja prava. Pečat i potpis trgovca nisu obavezni, ali mogu olakšati dokazivanje kada i gdje je proizvod kupljen. Zato je važno sačuvati račun ili drugi dokaz kupnje. Ako trgovac odbije ovjeru, to ne znači da gubite pravo na jamstvo. S dokazom kupnje i jamstvenim listom možete ostvariti svoja prava kod ovlaštenog servisa ili proizvođača.

 

  1. Taksist mi je naplatio 48 eura za vožnju od 5 kilometara. Je li to u redu i u skladu s propisima?
    Cijene taksi prijevoza nisu državom propisane, ali moraju biti jasno istaknute u vozilu i vidljive putniku prije vožnje. Ako je cijena unaprijed poznata i obračunata prema važećem cjeniku, ona može biti visoka, ali nije nužno protuzakonita. No, ako cjenik nije bio istaknut ili je naplaćeno više od objavljene cijene, radi se o povredi propisa. U tom slučaju možete podnijeti prijavu prometnom inspektoratu ili lokalnoj upravi zaduženoj za nadzor taksi usluga. Preporučuje se čuvanje računa i, ako je moguće, fotografiranje cjenika u vozilu.

 

  1. Firma koja otkupljuje dugove pokušava od mene, kao nasljednika, naplatiti dug za telekom usluge koje su bile uredno odjavljene po smrti obveznika. Mogu li mi naplatiti nepostojeće dugovanje?
    Ako usluge nisu bile aktivne i dug ne postoji, agencija nema pravnu osnovu za naplatu. Prvo od njih zatražite pisani dokaz o dugu i temelju potraživanja. Ako ga ne dostave, uputite im pisani prigovor i zatražite prestanak postupka naplate. Neosnovana potraživanja možete prijaviti Hrvatskoj regulatornoj agenciji za mrežne djelatnosti (HAKOM) i nadležnim inspekcijama. Ne plaćajte ništa dok ne dobijete valjanu dokumentaciju o stvarnom dugu.

 

  1. Putem internetske platforme kupila sam bon za keratinsko ravnanje kose koje ni nakon trećeg pokušaja nije uspjelo. Platforma mi ne želi vratiti novac uz obrazloženje da moja kosa nije “materijal” za ravnanje. Smiju li to odbiti?
    Ako usluga nije izvršena kako je oglašena, imate pravo na povrat novca ili ponavljanje usluge bez dodatne naknade. Ako se platforma oglašava s “povratom novca ako niste zadovoljni”, ta izjava obvezuje ih prema Zakonu o zaštiti potrošača. Odbijanje povrata uz takvo obrazloženje može predstavljati nepoštenu poslovnu praksu. Podnesite im pisani zahtjev i pozovite se na njihova pravila i zakon. Ako odbiju, prijavite slučaj tržišnoj inspekciji ili pokrenite mirenje.

 

  1. Banka mi je samoinicijativno povećala dozvoljeni minus po tekućem računu bez da me pitala, a sada tvrde da ga ne mogu smanjiti. Pozivaju se na nove propise prema kojima sam im se morao javiti da ne želim povećanje, ali ja o tome nisam bio obaviješten. Smije li banka tako postupati?
    Banka može mijenjati uvjete vođenja računa, ali vas mora jasno i pravodobno obavijestiti o promjenama, uz mogućnost da ih odbijete. Ako vas nisu obavijestili ili niste imali priliku odbiti povećanje, radi se o povredi obveze obavještavanja. Podnesite pisani prigovor banci i zatražite vraćanje limita na prijašnji iznos. Ako ga ne prihvate, obratite se Hrvatskoj narodnoj banci (HNB) kao nadležnom regulatoru. Čuvajte svu korespondenciju kao dokaz.

 

  1. Prije nekoliko mjeseci naručila sam proizvod s hrvatske stranice, plaćanje pouzećem, ali nikada ga nisam dobila. Sada sam iz Slovenije dobila obavijest o ovrsi zbog troškova nepreuzimanja paketa, iako poštar nije ni pokušao dostaviti paket. Mogu li me ovršiti zbog toga?
    Ako dostava nije ni pokušana, prodavatelj teško može dokazati da je nepreuzimanje vaša krivnja. Kod plaćanja pouzećem, kupac nije dužan platiti robu koja mu nije ponuđena na uručenje. Zatražite pisani dokaz o pokušaju dostave i o osnovi potraživanja. Ako se radi o međunarodnom postupku iz druge države EU, provjerite valjanost postupka i rokove za prigovor. Ne ignorirajte dopis – pravodobno se očitujte i, po potrebi, zatražite pravnu pomoć.

 

  1. Prošle godine kupila sam narukvicu na poklon, a sada je pukla. Račun nemam, ali imam potvrdu i izvod iz banke da je plaćeno karticom. Trgovac to ne želi prihvatiti kao dokaz kupnje. Jesu li u pravu?
    Račun je najčešći dokaz kupnje, ali nije jedini. Izvod iz banke ili potvrda o kartičnom plaćanju koji jasno povezuje transakciju s određenim trgovcem dovoljan je dokaz za ostvarivanje prava iz odgovornosti za materijalne nedostatke. Trgovac ne smije odbiti reklamaciju samo zato što nemate originalni račun. Pozovite se na Zakon o zaštiti potrošača i uputite pisani prigovor ako odbiju zaprimiti reklamaciju. Po potrebi uključite tržišnu inspekciju.

 

  1. Poštar u našem kraju već tjednima ne dostavlja poštu pa dobivamo opomene ili nam se paketi vraćaju pošiljatelju. Što možemo učiniti?
    Prvo prijavite problem lokalnom poštanskom uredu i zatražite pisani odgovor. Ako se problem ne riješi, podnesite službeni prigovor pružatelju poštanskih usluga (npr. Hrvatskoj pošti). Ako ni tada ne reagiraju, obratite se Hrvatskoj regulatornoj agenciji za mrežne djelatnosti (HAKOM), koja nadzire rad poštanskih službi. Neispravna dostava može biti temelj za naknadu štete ako ste zbog nje pretrpjeli financijski gubitak. Čuvajte dokaze o šteti i neispravnoj dostavi.

 

  1. Kupila sam rešo za kuhanje, ali on zapravo ne kuha nego samo podgrijava hranu, što mi je potvrđeno i u trgovini. Ne žele ga zamijeniti nego ga žele slati na servis, iako nije pokvaren nego ne radi ono što piše u opisu. Što mogu učiniti?
    Ako proizvod ne odgovara opisu pod kojim je prodan, radi se o materijalnom nedostatku ili zavaravajućoj poslovnoj praksi. U tom slučaju imate pravo odmah tražiti zamjenu, sniženje cijene ili raskid ugovora, bez slanja proizvoda na servis. Servis je potreban samo kod kvara, a ne kada proizvod nikada nije imao oglašene funkcije. Podnesite pisani prigovor trgovcu i pozovite se na Zakon o zaštiti potrošača. Ako odbiju, prijavite ih tržišnoj inspekciji.

 

  1. Kupila sam proizvod u fizičkoj trgovini, ali ga nije bilo na skladištu pa su mi rekli da će ga naknadno dostaviti. Postoji li krajnji rok u kojem ga moraju isporučiti?
    Kod kupnje u trgovini rok isporuke ovisi o dogovoru između kupca i trgovca. Ako proizvod nije odmah dostupan, trgovac ga mora isporučiti u roku koji je jasno dogovoren i naveden na računu, narudžbenici ili ugovoru. Ako trgovac probije dogovoreni rok, kupac može odrediti dodatni primjeren rok za isporuku. Ako ni tada ne isporuči robu, kupac ima pravo raskinuti ugovor i tražiti povrat novca. Pisani trag dogovorenog roka olakšava ostvarivanje prava.
Kupio sam klima uređaj u fizičkoj trgovini, ali trgovac mi ne želi ovjeriti jamstveni list. Hoće li mi jamstveni list vrijediti bez ovjere? Jamstveni list vrijedi i bez pečata trgovca ako sadrži sve zakonom propisane podatke – podatke o proizvođaču ili uvozniku, trajanje jamstva te uvjete ostvarivanja prava. Pečat i potpis trgovca nisu obavezni, ali […]

Nedavne objave

10 pitanja - lipanj
Pročitaj
10 pitanja - svibanj
Pročitaj
10 pitanja - travanj
Pročitaj
10 pitanja - ožujak
Pročitaj
10 pitanja - veljača
Pročitaj
10 pitanja - siječanj
Pročitaj

DONATORI

© Copyright 2024 - 2025 ROZP
calendar-fullmagnifiercross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Skip to content