Besplatni info telefon 0800 414 414 (pon, sri, pet 10-14 sati) e-mail: tajnistvorozp@rozp.hr
Osobno u uredu petkom od 10-14 sati
Suradnička platforma
Početna
Novosti
10 pitanja - svibanj
  1. Kupio sam novu perilicu rublja, a trgovce sam zamolio da mi usput odvezu staru. Rekli su da to nisu dužni. Je li to točno?

Nije točno. Trgovac je, prema zakonu, dužan preuzeti stari električni ili elektronički uređaj jedan za jedan – ako vam dostavlja novu perilicu, mora bez naknade preuzeti staru, ako ste to zatražili prilikom kupnje. Ako odbijaju, možete prijaviti komunalnom redarstvu ili Državnom inspektoratu.

  1. U katalogu trgovca bila je jedna cijena, na polici druga, a na blagajni treća. Koja cijena vrijedi?

Vrijedi najniža istaknuta cijena. Ako je proizvod oglašen po jednoj cijeni, a na blagajni skuplji, imate pravo kupiti po nižoj cijeni, pod uvjetom da je katalog vrijedio u trenutku kupnje. U suprotnom, riječ je o obmanjujućem oglašavanju.

  1. Isprobala sam testere u parfumeriji, ali nisam kupila šminku. Prodavačica me optužila da dolazim samo "besplatno šminkati se" i zaprijetila kaznenom prijavom. Smije li to?

Ne smije. Testeri su postavljeni upravo da ih potrošači mogu isprobati prije odluke o kupnji. Ako niste kršili pravila trgovine ili radili nešto zabranjeno, takvo ponašanje prodavača je neprimjereno i nedopustivo. Možete se obratiti upravi trgovine ili podnijeti pritužbu inspekciji.

  1. Komunalno poduzeće traži da vučem kantu za otpad do glavne ceste, iako postoji prohodan put do kuće. Moram li?

Ako komunalno vozilo može bez problema pristupiti vašoj kući, ne biste trebali vući kantu do glavne ceste. Uvjeti odvoza definiraju se odlukom jedinice lokalne samouprave, a ako smatrate da su zahtjevi nerazumni, uložite pisani prigovor komunalnom poduzeću, a zatim i lokalnoj upravi.

  1. Naručila sam kožnu jaknu preko weba, ali stigao je krivi broj. Trgovac tvrdi da će mi "s vremenom odgovarati". Mogu li tražiti zamjenu?

Možete. Imate pravo na zamjenu, povrat novca ili raskid ugovora ako je stigla pogrešna veličina. Ne mora vas nitko uvjeravati da je jakna "ipak dobra". Ako je trgovac iz Hrvatske ili EU, primjenjuju se pravila zaštite potrošača, bez obzira na veličinu obrta.

  1. Naručio sam vanjska vrata, ali nisu protuprovalna, nisu u dogovorenoj boji, a ni brava nije ista. Obrtnik mi se više ne javlja. Što sad?

Radi se o neispunjenju ugovora i imate pravo tražiti zamjenu, sniženje cijene ili povrat novca. Ako vas obrtnik ignorira, uputite mu preporučeno pismo s rokom za ispravak. Ako nema odgovora, možete se obratiti tržišnoj inspekciji ili pokrenuti sudski postupak.

  1. Imamo status ugroženog kućanstva, a sada su nam najavili isključenje plina zbog duga. Smiju li to napraviti?

Ne odmah. Ako imate status ugroženog kupca, operatori moraju primijeniti poseban postupak zaštite (npr. odgodu isključenja, mogućnost obročne otplate i sl.). Provjerite jeste li službeno upisani u registar ugroženih kupaca i obratite se regulatornom tijelu HERA-i ako se prijetnja isključenjem nastavi.

  1. Dijete mi se razboljelo prvi dan školskog izleta i vratilo kući. Mogu li tražiti povrat dijela uplaćenog iznosa?

Imate pravo zatražiti povrat dijela troška, osobito ako su izlet i smještaj bili organizirani preko agencije ili škole. Organizator ne može zadržati puni iznos ako usluga nije u cijelosti iskorištena. Pišite pisani zahtjev uz medicinsku dokumentaciju i zatražite proporcionalni povrat.

  1. Kupujem nekretninu, dogovorila sam kupnju izravno s vlasnicom, ali agencija traži naknadu i od mene i od nje. Je li to legalno?

Ako niste potpisali ništa s agencijom i niste koristili njihove usluge, niste im dužni ništa platiti. Međutim, ako je vlasnica potpisala ekskluzivni ugovor s agencijom, ona može imati obveze prema agenciji. Vi kao kupac u tom slučaju niste odgovorni za naknadu, osim ako niste bili upoznati i koristili njihove usluge.

  1. Starija sam osoba i smatram da je diskriminatorno što se svi popusti i bodovi daju samo putem mobilnih aplikacija. Zar mi bez pametnog telefona nemamo pravo na iste pogodnosti?

Nažalost, ovo nije izričito zabranjeno zakonom, ali se može smatrati neizravnom diskriminacijom starijih građana. Imate pravo tražiti od trgovca da omogući alternativne načine sudjelovanja (fizičke kartice, ispis kupona). Možete se obratiti Pučkom pravobranitelju.

 

Kupio sam novu perilicu rublja, a trgovce sam zamolio da mi usput odvezu staru. Rekli su da to nisu dužni. Je li to točno? Nije točno. Trgovac je, prema zakonu, dužan preuzeti stari električni ili elektronički uređaj jedan za jedan – ako vam dostavlja novu perilicu, mora bez naknade preuzeti staru, ako ste to zatražili […]

Nedavne objave

10 pitanja - travanj
Pročitaj
10 pitanja - ožujak
Pročitaj
10 pitanja - veljača
Pročitaj
10 pitanja - siječanj
Pročitaj

DONATORI

© Copyright 2024 - 2025 ROZP
calendar-fullmagnifiercross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Skip to content