KORANA – udruga za zaštitu potrošača grada Karlovca je prva udruga potrošača koje je osnivana u Karlovačkoj županiji, te je jedna od osnivačica Razvojne organizacije zaštite potrošača. Kao članica ROZP sukladno definiranoj Strategiji vrlo uspješno provodi informiranje, edukaciju i savjetovanje potrošača. O tome pišu i mediji, pa objavi s portala „TREND“ prenosimo u cijelosti:
Udruga za zaštitu potrošača Grada Karlovca Korana provodi novi projekt “Informiranje građa “kojeg financira Karlovačka županija. Promotivnim aktivnostima žele podići svijest potrošača o njihovim pravima o kojima i dalje vrlo malo znaju usprkos tome što su informacije dostupne na svakom koraku.
-Riječ je o edukaciji potrošača o njihovim pravima, odnosno o podizanju razine prava samih potrošača. Projekt nije samo na razini grada Karlovca, već se provodi u ostalim gradovima naše županije kako bi obuhvatili što veći broj naših potrošača, kazala je Marina Novaković Matanić, predsjednica Udruge.
Cilj projekta je potaknuti građane da se više obraćaju kako Udruzi za zaštitu potrošača Korana, tako i samim trgovcima, te ostvaraju potrošačka prava.
Niz je problema i teme s kojima se potrošači obraćaju karlovačkoj potrošačkoj udruzi. No neki su ipak češći od ostalih.
-Svakako je tu riječ o telekomunikacijama, tu imamo najviše pritužbi. Građani svakodnevno zovu jer smatraju kako su prevareni prilikom sklapanja ugovora. Problema često ima starija generacija koja telefonski sklopi ugovor, nakon nekog vremena shvate da to uopće nisu htjeli. Tu treba biti jako oprezan, jer ako potpišete ugovor, a prošao je rok reklamacije, ugovor će vrijediti godinu, dvije, ovisno na koliko ste ga sklopili.
Rast cijena energenata, ali i svega ostalog, inflacija od 12 posto, sve to također je dovelo do problema s kojima se potrošači susreću. Jedan od većih izazova su kamatne stope, koje ako nisu fiksne, rastu.
-Pozivam potrošače, one koji nemaju fiksne kamate na kredite, da odu u banku i probaju regulirati taj status, jer nas očekuje još jedna neizvjesna godina.
Udruga za zaštitu potrošača Korana svakodnevno prima 30 do 50 poziva dnevno, a jedna je od rijekih potrošačkih udruga koja je na raspolaganju potrošačima i zauzima se za njihova prava. Novaković Matanić podsjeća da, kako do prevara potrošača ne bi dolazilo, jako je važno financijsko opismenjavanje, koje kao Udruga planiraju početi provoditi, prvenstveno u školama.