Došlo je vrijeme da otkrijemo i pokažemo snagu potrošača u Hrvatskoj, da potrošač nije slabija strana na tržištu, već regulator tržišta. Naš cilj je da imamo društvo u kojem će potrošači biti jednako jaki kao vlade, trgovci i bankari s kojima su u kontaktu. Cilj je urediti hrvatsko tržište tako da potrošači imaju pravo preispitati nepoštenu, potencijalno opasnu i neetičku praksu trgovaca i pritom je eliminirati.
Provodeći novu strategiju zaštite potrošača u Hrvatskoj polazimo od potrošača kao kompletnim ljudskim bićem apsolutne vrijednosti sa svim svojim univerzalnim pravima i obavezama. Na taj način ćemo povećati kolektivnu moć potrošača, organiziranih u udruge, koje će kroz Regionalnu organizaciju potrošača postati dio svjetskog pokreta. Želimo potrošača kojeg se cijeni i sluša u globaliziranom, digitalnom svijetu.
Našim dosadašnjim iskustvom, te praćenjem detaljnih povratnih informacija udruga za zaštitu potrošača, razvili smo strategiju koja ima instrumente za postizanje nove razine uspjeha udruga za zaštitu potrošača i potrošače.
Naša je najveća snaga je jedinstvo hrvatskih potrošača, njihova energija, pronicljivost, stručnost i neusporediv potencijal što je temelj i okosnica onoga što možemo učiniti zajedno.
Zbog toga je omasovljenje, te usmjerenost na veću usklađenost i partnerstvo između udruga za zaštitu potrošača u Hrvatskoj, ključna u našoj strategiji. Zajedno ćemo postići velike promjene utjecajnim lobiranjem temeljenim na dokazima, te učinkovitim, ciljanim, lokalnim, regionalnim i nacionalnim kampanjama koje rješavaju probleme s kojima se potrošači susreću na hrvatskom i globalnom tržištu.
Uvest ćemo inovacije kako bismo osnažili udruge za zaštitu potrošača koje nam pruža digitalno doba. Stvorit ćemo suradničku online platformu za hrvatski potrošački pokret koja će podupirati nove oblike osnaživanja potrošača i prednosti korisnika.
Vizija za budućnost temelji se na korištenju moći i mudrosti globalnog potrošačkog pokreta i preko udruga za zaštitu potrošača, uključivanjem i samih potrošača. Naša vizija uključuje otkrivanje moći potrošača na hrvatskoj globalnoj razini i pozicioniranje potrošačkih skupina s novim osjećajem važnosti i neposrednosti u svakodnevnim ljudskim životima.
Izazov je suradnja. Udruge za zaštitu potrošača, članice ROZP, kreću jedinstveno i snažno u kampanju da učine potrošačka prava najjačim agentom promjena u Hrvatskoj, za Hrvatsku zemlju informiranih i educiranih potrošača, svjesnih svojih potrošačkih obaveza i prava.
Kao prvi izazov, a povodom Dana državnosti donijeli (usvojili) smo I. deklaraciju ROZP o temeljnim interesima hrvatskih potrošača 2015. godine, sa parolom „Zajedno europskim putem – potaknite povjerenje potrošača“, koju upućujemo svim nositeljima zaštite potrošača u Hrvatskoj, a posebno Saboru i Vladi Republike Hrvatske.
Prilog:
Predsjednik ROZP
Željko Tomašić, mag.ing.aedif