Zaštita potrošača u Hrvatskoj, kao i u državama članicama Europske unije, uređena je zakonima. Stoga svaki trgovac koji je upućen na potrošače mora poštovati prava koja im daje zakon. Žele li poslovati u skladu sa zakonom, trgovci se moraju upoznati s obvezama koje im nameću pravila o zaštiti potrošača.
Primjer za pohvalu je rješenje reklamacije u karlovačkoj trgovini odjeće "NINA PARIS", obrt za trgovinu, vl. Nikolina Mrkić, Karlovac, Trg Josipa Broza 2, koja je na reklamaciju potrošača odgovorila pozitivnim rješenjem i na zadovoljstvo potrošača.
Naime, radilo se o reklamaciji koja se dogodila na bluzi bijele boje koja je imala “flekove“ tek nakon pranja. Vlasnica trgovine prepoznala je svoju robu za koju čak nije tražila račun već je odmah rekla da se može zamijeniti za istu takvu druge boje, te je na zahtjev potrošača zamijenila robu.
Takvih primjera je malo ali ipak se dade naslutiti da trgovci poznaju Zakon o zaštiti potrošača, a posebno „Posebne Uzance u trgovini na malo“ štpo se u potrošačkom svijetu definira kao dobra poslovna praksa.
Zaštita potrošača ne koristi samo potrošačima, nego i trgovcima i društvenoj zajednici općenito. Njome se vraća povjerenje potrošača u tržište, što ih potiče da budu aktivniji na tržištu, da koriste nove proizvode i nove metode trgovanja čime se općenito povećava obujam trgovanja. Uz to, zlatno pravilo trgovanja glasi da se zadovoljan potrošač uvijek vraća.
Predsjednica Udruge "MREŽNICA"
Branka Bišćan