Gospodarski rast, nova radna mjesta i društvena pravednost vrišti sa predizbornih plakata i spotova, ali nikako da u predizbornim programima čujemo (pročitamo) “zaštitit ćemo potrošačka prava”. A nas potrošača ima 3.740.200, točno toliko, koliko i birača, tj. svi birači su i potrošači.
Kažu, idemo se boriti za uspješnu i bogatu Hrvatsku, ali nikako da se čuje famozna riječ “POTROŠAČ”. Želimo promjene ori se s nekih plakata, drugi opet poručuju da žele izvesti Hrvatsku iz krize i svakom njenom građaninu omogućiti dostojanstven život – mogućnost da radi i da od svog rada živi, a ne preživljava. I opet se ta čudna riječ “POTROŠAČ” ne čuje.
Potrošači su ponudili svoju opciju preko Deklaracije o temeljnim interesima hrvatskih potrošača, ponudili smo da političari prihvate naše ideje i zahtjeve i potpišu Deklaraciju. Do sada nijedna politička opcija nije prihvatila i potpisala Deklaraciju, nijedna politička opcija se nije obvezala da će lobirati u Saboru da potrošači ponovo budu korektivni faktor tržišta, a ne slabija strana na tržištu.
Očigledno je da nijednu političku opciju ne zanimaju prava 3.740.200 potrošača, očigledno je da se i dalje planira novčanike potrošača koristiti kao kasice prasice za pokrivanje manjkova zbog loših političkih odluka i promašenih investicija. Hrvatska još nije provela obveze na području zaštite koje je preuzela u pristupnim pregovorima i ulaskom u EU.
Prema anketama Eurobarometra, hrvatski potrošači su daleko na posljednjem mjestu po zaštiti svojih prava od svih članica EU. U Hrvatskoj se za zaštitu potrošača odvaja 0,36 kn po stanovniku, što je daleko najmanje u Europskoj uniji.
Sve političke opcije pozivaju “Izađite na izbore”, izgleda da će nažalost ROZP morati pozvati potrošače da ne izlaze na izbore, jer za koga glasati, ako NITKO ne čuje glas potrošača, ako se NITKO ne želi zalagati za prava potrošača, pače čak to NITKO ne želi ni obećati u predizbornoj kampanji.
Govore nam, izađite na izbore inače će pobijediti oni koje ne želite, a koje mi to želimo ?
Robovlasnike? Pa njih imamo svakim izborima sve više.
Podsjećamo da potrošač nije broj, već prije svega ljudsko biće apsolutne vrijednosti sa svim svojim univerzalnim pravima i obavezama. Potrošači traže samo da se poštuje njihovo ljudsko dostojanstvo, da se poštuju univerzalna prava potrošača propisana Poveljom UN-a, Deklaracijom EU i Ustavom RH.
Pozivamo još jednom sve kandidate na izbornim listama da prouče Deklaraciju o temeljnim interesima hrvatskih potrošača, da pogledaju predizborne kampanje u razvijenim demokracijama zapada, USA i Kanade, gdje se glas potrošača itekako osluškuje.
Krajnje vrijeme da se počne osluškivati glas potrošača, dok nije prekasno!
ROZP (Ž.T.)