RAZVOJNA ORGANIZACIJA ZAŠTITE POTROŠAČA - jedini savez udruga za zaštitu potrošača u Republici Hrvatskoj

Ususret Uskrsu

Ove godine, kao da nam nisu dovoljne posljedice pandemije uzrokovane Korona virusom sustiže nas i recesija uzrokovan a ratom u Ukrajini . Nadolazeći Uskrsni blagdani prilika su da se na blagdanskom stolu nađe što više kvalitetnih domaćih proizvoda, jer podržavajući domaću proizvodnju, jačamo vlastiti gospodarski ciklus, a i štitimo se od COVID 19 jer „domaće je zdravije“.

Naša članica, udruga Društvo potrošača Međimurja provela je istraživanje te je prema statističkim podacima utvrđeno da realni promet u trgovini na malo od početka ove godine ubrzano raste , te se očekuje d a će u Uskrsno vrijeme upravo te trgovine zabilježiti značajni rast prometa.

Istraživanje pokazuje da se ovogodišnja predblagdanska Uskršnja potrošačka groznica e unatoč posljedicama pandemije i rata u susjedstvu, ipak zahuktava. Neki od dobrih poznavatelja kupovnih navika potrošača u Republici Hrvatskoj govore o tome kako će ove godine građani potrošiti doduše manje od prošlogodišnjih 1, 3 7 milijardi kuna za Uskršnje blagdane, ali da će ipak prijeći granicu od milijardu kuna.

Jeste li znali da će od toga više od 50% potrošiti djeca! Mameći ih sa raznoraznim uskršnjim motivima igračaka i slatkiša sa polica, nesvjesno će kupiti i ono što im zapravo ne treba. Na tržištu roba i usluga se, posebice u predblagdansko vrijeme, u svojoj punoći susreću Psihologija kupca i Psihologija trgovca, koje su se već uvelik e prilagodile uvjetima poslovanja u aktualnoj krizi.

Stoga, kad smo već doma, ovogodišnja predblagdanska kupnja je prigoda pročitati knjigu „Znanost kupnje“, Paco Underhill i „Ponašanje potrošača“, dr.sc. Tanja Kesić

  • O razlozima stalnog rasta predblagdanske potrošnje u Hrvatskoj, koja je u državama članicama Europske unije počela bilježiti trend stagnacije, pa čak i smanjenja, vrijeme je da si postavimo nekoliko pitanja:
  • Kupujemo li samo ono što nam treba ili smo postali zatočenici konzumerizma i reklamokracije?
  • Planiramo li mjesečne obiteljske proračune?
  • Prošlo je vrijeme „peglanje kartica“ ili i danas razmišljajte o magičnoj privlačnosti kreditnih
  • Kupujemo li planski ?Kupujemo li planski ?
  • Planirate li kupnju kao nastavak sniženja, akcija i rasprodaja tijekom 202Planirate li kupnju kao nastavak sniženja, akcija i rasprodaja tijekom 2022. godine?
  • Razmišljamo li o godišnjim troškovima, ratama kreditima, ulaske u "crveno" tekućih ili Razmišljamo li o godišnjim troškovima, ratama kreditima, ulaske u "crveno" tekućih ili žiroračuna?
  • Ostavljamo li rezervu za pokrivanje godišnjih planiranih i neplaniranih financijskih obveza?Ostavljamo li rezervu za pokrivanje godišnjih planiranih i neplaniranih financijskih obveza?
  • Jeste li razmišljali o vođenju kućnog (obiteljskog) knjigovodstva?Jeste li razmišljali o vođenju kućnog (obiteljskog) knjigovodstva?
  • Kako zatvoriti financijsku konstrukciju u uvjetima „Korona krize“ ?Kako zatvoriti financijsku konstrukciju u uvjetima „Korona krize“ ?

Temelj uspješnog proračuna je krilatica „Protegni se koliko ti je poplun dug“, svako drugo ponašanje vodi u dužničko ropstvo.

Posebno je važno istaknuti, da se ne nasjeda „pogodnostima“ koje daje Vlada RH za samoodržanje tijekom pandemije jer računi neće nestati, a iskustvo i statistika nam govore da će se pojaviti u najgorem mogućem trenutku.

Tako npr. ako sada odgađamo plaćanje režija, koje su za prosječan stran prosječnog hrvatskog potrošača oko 2.000,00 kn mjesečno, odgađanjem za samo tri mjeseca to je 6.000,00 kn pa će račun za četvrti mjesec biti 8.000,00 kn.

Posljedica? Novi val ovrha i dužničko ropstvo. Apeliramo na Vas da uskladite svoje stvarne potrebe s svojim financijskim mogućnostima. 

Razvojna organizacija zaštite potrošača želi Vam sretan i blagoslovljen Uskrs! želi Vam sretan i blagoslovljen Uskrs!


Direktorica
Gordana Lukić

Related Articles

Donatori

Free Joomla! templates by Engine Templates