Svjetski Dan prava potrošača (SDPP) je prilika za promicanje temeljnih prava svih potrošača, sa zahtjevom da se ta prava poštuju i štite, te je ujedno i prilika kako bi se iskazali prosvjedi protiv tržišnih zloupotreba i društvenih nepravda koje krše i ne poštuju prava potrošača.
Stoga je 15. ožujka kao Svjetski Dan prava potrošača, godišnja prigoda za proslavu, zagovaranje i ujedno globalnu solidarnosti unutar međunarodnog potrošačkog pokreta. Ujedinjeni narodi prepoznali su Svjetski Dan prava potrošača kao službeni Međunarodni dan UN-a.
SDPP je inspiriran govorom predsjednika Johna F. Kennedyja, koji je dao na američkom kongresu, 15. ožujka 1962., na kojem se po prvi puta javno govorilo o pravima potrošača. On je bio prvi svjetski lider koji je čuo glas potrošača, te se taj dan svake godine obilježava kao prigoda za podizanje globalne svijesti o pravima potrošača. Prvi SDPP obilježen je 15. ožujka 1983. godine i od tada je postao važan događaj za mobiliziranje djelovanja potrošača i kreiranje politike zaštite potrošača po mjeri potrošača.
Tema Svjetskog Dan prava potrošača 2017. je „Izgradimo digitalni svijet kojem potrošači mogu vjerovati“
Tema obuhvaća četiri ključna područja digitalnih pitanja za potrošače. Akcije u ta četiri područja će donijeti ogromne prednosti za potrošače u Hrvatskoj i diljem svijeta. Odazivajući se pozivu Svjetske organizacije zaštite potrošača (Consumers Interntional) Razvojna organizacija zaštite potrošača sa udrugama članicama će se angažirati sljedećim područjima;
- Pravo na pristup i izbor digitalnih usluga,
- Mogućnost online reklamacije,
- Pravo na cjelovitu i istinitu informaciju i
- Sigurnost podataka na internetu.
{basicyoutube}Q72mlKTmKRU{/basicyoutube}
ROZP