Svake godine, 15. ožujka, potrošački pokret obilježava Svjetski dan prava potrošača , podižući globalnu svijest o pravima potrošača, zaštiti potrošača i jačanju potrošačkog pokreta. Krovna svjetska organizacija zaštite potrošača /Consumers International/ koordinira ovaj dan globalne suradnje s 200 članova zagovaranja prava potrošača u više od 100 zemalja. U 2021. godini su dosegli ukupnu globalnu publiku od preko 31 milijun potrošača .
Consumers International je definirao tema Svjetskog dana prava potrošača 2022. „PRAVEDNE DIGITALNE FINACIJSKE USLUGE“ (Fair digital finance) .
Globalni pokret za zagovaranje potrošača pozivat će na pravedno digitalno financiranje za potrošače posvuda. Pokret će generirati nove spoznaje usredotočene na potrošače i kampanje za digitalno financiranje koje je uključivo, sigurno, zaštićeno podacima i privatno , te održivo.
Na tržištu koje se brzo mijenja, Svjetski dan prava potrošača potaknut će prvi globalni razgovor, čime će dobiti argumente za rješenja koja prava potrošača stavljaju u srž značajnih i dugotrajnih promjena.
Razvojna organizacija zaštite potrošača kao jedini aktivni savez udruga potrošača u Hrvatskoj se već tradicionalno priključuje aktivnostima Consumers International-a, provodeći tematske aktivnosti u Hrvatskoj, kojima se priključuje sve više udruga za zaštitu potrošača u Hrvatskoj. Tako i ove godine slijedni niz akcija savjetovanja i lobiranja kako bi u Hrvatskoj digitalno financiranje bilo sigurno, zaštićeno podacima i privatno, te održivo.
U Dvorani društvenog doma u Selnici danas, 15. ožujka 2022, organizirana je svečana konferencija za medije u povodu obilježavanja Svjetskog dana zaštite prava potrošača.
Organizator konferencije bila je Razvojna organizacija zaštite potrošača u suradnji s Društvom potrošača Međimurja.
Bila je to prilika da se javnost podsjeti na potrošače i koja su njihova prava. Moderatorica konferencije bila je Nikolina Srša iz Gornjeg Mihaljevca, a o Razvojnoj organizaciji (Hrvatski savez udruga za zaštitu potrošača) govorila je njezina direktorica Gordana Lukić iz Selnice.
– Nakon nekoliko godina odlučili smo se na zajedničko obilježavanje Dana zaštite potrošača s Društvom potrošača Međimurja iz razloga što smo prošle godine napravili promjene koje su nas još više povezale. Bila je izborna godina za nas i sa željom da se ponovno pokrenemo i oživimo napravili smo izmjene u organizaciji, istaknula je nova direktorica Gordana Lukić.
Razvojna organizacija pomaže savjetima i naputcima potrošačke udruge u svim administrativnim poslovima, te vođenju financijskog i materijalnog knjigovodstva.
O aktivnostima Društva potrošača izvijestio pak je njezin Željko Tomašić, voditelj Međimurskog info centra potrošača. Potrebno je napomenuti da je ova udruga svoje sjedište iz Vukanovca preselila u Općinu Selnicu krajem prošle godine.
ICP je u izvještajnom razdoblju dao 2554 savjeta potrošaćima za zaštitu potrošačkih prava i to 641 preko INFO telefona i 1913 elektroničkom poštom i preko društvenih mreža (Facebook,Twitter, LinkedIn, Youtube).
Gošća na konferenciji bila je i Mirela Skočić, voditeljica Službe za provedbu politike zaštite prava potrošača Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja te Darko Radonović, pročelnik upravnog odjela za gospodarstvo, poljoprivredu i turizam.
Obraćanje Željko Tomašić (pdf)
Prezentacija
Sanja Heric (Međimurske novine)
Gordana Lukić
direktorica ROZP