Istraživanje koje je provela mreža TNS Political & Social u Hrvatskoj (prilog) između 30. ožujka i 21. travnja 2015. „dokazuje“ promjene na bolje glede informiranja potrošača u Hrvatskoj, ali i mali „pad“ popularnosti udruga za zaštitu potrošača iako potrošači još uvijek najviše vjeruju udrugama.
To je telefonska anketa (putem fiksnih i mobilnih telefona) provedena je na uzorku od približno 1 000 ispitanika u dobi između 21 i 45 godina iz različitih društvenih i demografskih skupina na hrvatskom jeziku, Glavne uprave za zdravlje i potrošače (DG SANCO).
Jasno je da je anketiranje tendenciozno jer zahvaća isključivo populaciju koja se služi internetom, te ime za cilj opravdati kampanju koju je EU (DG SANCO) masno platila Sloveniji da je provede u Hrvatskoj „informiranje“ potrošača u Hrvatskoj, pri čemu je uključeno nekoliko marketinških agencija i plaćeni oglasi u većini medija nacionalne i lokalne razine. Pri tome su uključene hrvatske udruge za zaštitu potrošača, ali isključivo one koje imaju savjetovališta za zaštitu potrošača odobreno od Ministarstva gospodarstva. Ostale udruge za zaštitu potrošača u Hrvatskoj nisu mogle učestvovati u tome, pače, potpuno su ignorirane.
No i anketa pokazuje, s time se slažemo, da su potrošači dobili informacije o nekim svojom pravima, no u tom velikom marketinškom poslu potrošači nisu dobili informaciju kako zaštiti svoja potrošačka prava, eventulano u nekim plaćenim oglasima je dana obavijest da se obrate udrugama za zaštitu potrošača, a davan je isključivo jedinstveni telefonski broj (072/414-414) broj savjetovališta za zaštitu potrošača.
ROZP kao i sve njezine članice imaju organizirana savjetovanja u kojima volontiraju osposobljeni aktivisti tih udruga. Naša savjetovališta MINGO niti priznaje, niti nas podupire. Uspijevamo raditi isključivo zahvaljujući gradovima i županijama koji su pokazali razumijevanje za zaštitu prava svojih potrošača, a njih je u Hrvatskoj još uvijek malo.
Anketa koliko god je jednostrana, ipak nam daje informacije iz kojih izvlačimo poučke:
Nijedan inicijativa nije prihvaćena, uglavnom uz pojašnjenje da nema novaca, ali zato u novčanicima potrošača ima novaca i služe kao bankomati sa cjelodnevnim radnim vremenom iz kojeg novac podižu kako god kome zatreba, ne libeći se pri tome čak kršiti pozitivne hrvatske zakone, pa čak i Ustav RH.