Besplatni info telefon 0800 414 414 (pon, sri, pet 10-14 sati) e-mail: tajnistvorozp@rozp.hr
Osobno u uredu petkom od 10-14 sati
Suradnička platforma
Početna
Novosti
Okrugli stol "Potrošačka snaga" u Scheirici
14.03.2024.

Glavna tema bila su “Povjerenstva i Savjetodavna tijela za zaštitu prava potrošača – izazovi i prilike”.

Uoči Svjetskog dana potrošača, Centar za edukaciju i informiranje potrošača, zajedno s partnerima, Razvojnom organizacijom zaštite potrošača, održao je okrugli stol u okviru projekta “Potrošačka Snaga”.

Glavna tema bila su “Povjerenstva i Savjetodavna tijela za zaštitu prava potrošača – izazovi i prilike”. Sudionici su raspravljali o važnim aspektima rada ovih tijela, ističući nedostatke i izazove s kojima se suočavaju. Predstavnici javnih poduzeća, lokalne samouprave i organizacija civilnog društva imali su priliku podijeliti svoja iskustva i mišljenja.

Rukovoditeljica Odjela regulatornih poslova u Međimurskim vodama, Biserka Mavrin Vejnović i rukovoditeljica nabave i zakupa u Gradskom komunalnom poduzeću Čakom, Nikolina Varga Jelaš podijelili su sa sudionicima vlastita iskustva i primjere rješenja potrošačkih prigovora iz prakse.

Glavni cilj zaštite potrošača je poboljšati kvalitetu života građana

– Nažalost, Zakon o zaštiti potrošača ne pruža detaljne smjernice za rad Povjerenstava i Savjetodavnih tijela. To znači da je efikasnost ovih tijela često ovisna o znanju i iskustvu njihovih članova. Često se događa da su predstavnici potrošača u manjini, što može dovesti do donošenja odluka koje nisu uvijek u najboljem interesu potrošača. Stoga predlažemo da se zakon detaljnije definira i da se naše preporuke implementiraju kako bi se osigurala bolja zaštita potrošača, istaknuto je iz Razvojne Organizacije za Zaštitu Potrošača.

Također, na događanju predstavljeno je istraživanje o stanju potrošačke politike u Hrvatskoj, koje je prvi put sistematiziralo nedostatke s kojima se građani susreću pri ostvarivanju svojih prava. Iako Hrvatska ima Zakon o zaštiti potrošača usklađen s europskim standardima, stvarnost pokazuje da se zakonske odredbe često ne primjenjuju kako treba.

– U sklopu našeg istraživanja proveden je i upitnik za građane. Rezultati su jasno pokazali da većina želi jednostavnije i brže postupke za rješavanje pritužbi. Ovo istraživanje je ključno jer nam daje uvid u stvarne potrebe potrošača i područja u kojima trebamo napredovati, naglasili su iz Centra za Edukaciju i Informiranje Potrošača.

Glavni cilj zaštite potrošača je poboljšati kvalitetu života građana. Edukacija je ključna u ovom procesu jer samo informirani potrošači mogu zahtijevati bolje standarde zaštite potrošača. Želimo izgraditi temelje za pravedniju potrošačku politiku u Hrvatskoj, a to možemo postići zajedničkim naporima svih dionika, zaključili su iz Centra za edukaciju i informiranje Potrošača.

Ovo okupljanje je korak prema transparentnijem i učinkovitijem sustavu zaštite potrošača, gdje se glas svakog pojedinca čuje i cijeni. Učiniti potrošačka prava dostupnijima i razumljivijima svima je cilj koji svi dijelimo, jer odgovorni i informirani potrošači čine temelj zdrave potrošačke ekonomije.

Zahvaljujemo svima koji su sudjelovali i doprinijeli plodnoj raspravi. Projekt se provodi u okviru I4V programa. Projekt sufinancira Europska unija i Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske.

Međimurske novine

Glavna tema bila su “Povjerenstva i Savjetodavna tijela za zaštitu prava potrošača – izazovi i prilike”. Uoči Svjetskog dana potrošača, Centar za edukaciju i informiranje potrošača, zajedno s partnerima, Razvojnom organizacijom zaštite potrošača, održao je okrugli stol u okviru projekta “Potrošačka Snaga”. Glavna tema bila su “Povjerenstva i Savjetodavna tijela za zaštitu prava potrošača – […]

Nedavne objave

Održana 6. sjednica Savjeta za razvoj civilnog društva
Pročitaj
18. sjednica Nacionalnog vijeća za zaštitu potrošača
Pročitaj
17. sjednica NVZP
Pročitaj
Međimurska županija ulaže u razvoj civilnog društva
Pročitaj
Konferencija “Kako vam mogu pomoći…”
Pročitaj
4. sjednica Savjeta za razvoj civilnoga društva
Pročitaj
Svjetski dan prava potrošača 2025. – Pravedan prijelaz na održive stilove života
Pročitaj
Održana 16. sjednica Nacionalnog vijeća za zaštitu potrošača
Pročitaj
Potpisani ugovori za „Osnaživanje potrošača“
Pročitaj
Održan prvi krug tribina projekta „Potrošačka snaga“
Pročitaj

DONATORI

© Copyright 2024 - 2024 ROZP
calendar-fullmagnifiercross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Skip to content