Besplatni info telefon 0800 414 414 (pon, sri, pet 10-14 sati) e-mail: tajnistvorozp@rozp.hr
Suradnička platforma
Početna
Novosti
Okrugli stol "Potrošačka snaga" u Scheirici
17.01.2024.

Glavna tema bila su “Povjerenstva i Savjetodavna tijela za zaštitu prava potrošača – izazovi i prilike”.

Uoči Svjetskog dana potrošača, Centar za edukaciju i informiranje potrošača, zajedno s partnerima, Razvojnom organizacijom zaštite potrošača, održao je okrugli stol u okviru projekta “Potrošačka Snaga”.

Glavna tema bila su “Povjerenstva i Savjetodavna tijela za zaštitu prava potrošača – izazovi i prilike”. Sudionici su raspravljali o važnim aspektima rada ovih tijela, ističući nedostatke i izazove s kojima se suočavaju. Predstavnici javnih poduzeća, lokalne samouprave i organizacija civilnog društva imali su priliku podijeliti svoja iskustva i mišljenja.

Rukovoditeljica Odjela regulatornih poslova u Međimurskim vodama, Biserka Mavrin Vejnović i rukovoditeljica nabave i zakupa u Gradskom komunalnom poduzeću Čakom, Nikolina Varga Jelaš podijelili su sa sudionicima vlastita iskustva i primjere rješenja potrošačkih prigovora iz prakse.

Glavni cilj zaštite potrošača je poboljšati kvalitetu života građana

– Nažalost, Zakon o zaštiti potrošača ne pruža detaljne smjernice za rad Povjerenstava i Savjetodavnih tijela. To znači da je efikasnost ovih tijela često ovisna o znanju i iskustvu njihovih članova. Često se događa da su predstavnici potrošača u manjini, što može dovesti do donošenja odluka koje nisu uvijek u najboljem interesu potrošača. Stoga predlažemo da se zakon detaljnije definira i da se naše preporuke implementiraju kako bi se osigurala bolja zaštita potrošača, istaknuto je iz Razvojne Organizacije za Zaštitu Potrošača.

Također, na događanju predstavljeno je istraživanje o stanju potrošačke politike u Hrvatskoj, koje je prvi put sistematiziralo nedostatke s kojima se građani susreću pri ostvarivanju svojih prava. Iako Hrvatska ima Zakon o zaštiti potrošača usklađen s europskim standardima, stvarnost pokazuje da se zakonske odredbe često ne primjenjuju kako treba.

– U sklopu našeg istraživanja proveden je i upitnik za građane. Rezultati su jasno pokazali da većina želi jednostavnije i brže postupke za rješavanje pritužbi. Ovo istraživanje je ključno jer nam daje uvid u stvarne potrebe potrošača i područja u kojima trebamo napredovati, naglasili su iz Centra za Edukaciju i Informiranje Potrošača.

Glavni cilj zaštite potrošača je poboljšati kvalitetu života građana. Edukacija je ključna u ovom procesu jer samo informirani potrošači mogu zahtijevati bolje standarde zaštite potrošača. Želimo izgraditi temelje za pravedniju potrošačku politiku u Hrvatskoj, a to možemo postići zajedničkim naporima svih dionika, zaključili su iz Centra za edukaciju i informiranje Potrošača.

Ovo okupljanje je korak prema transparentnijem i učinkovitijem sustavu zaštite potrošača, gdje se glas svakog pojedinca čuje i cijeni. Učiniti potrošačka prava dostupnijima i razumljivijima svima je cilj koji svi dijelimo, jer odgovorni i informirani potrošači čine temelj zdrave potrošačke ekonomije.

Zahvaljujemo svima koji su sudjelovali i doprinijeli plodnoj raspravi. Projekt se provodi u okviru I4V programa. Projekt sufinancira Europska unija i Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske.

Međimurske novine

Glavna tema bila su “Povjerenstva i Savjetodavna tijela za zaštitu prava potrošača – izazovi i prilike”. Uoči Svjetskog dana potrošača, Centar za edukaciju i informiranje potrošača, zajedno s partnerima, Razvojnom organizacijom zaštite potrošača, održao je okrugli stol u okviru projekta “Potrošačka Snaga”. Glavna tema bila su “Povjerenstva i Savjetodavna tijela za zaštitu prava potrošača – […]

Nedavne objave

I drugi "gaf" Kutine
Pročitaj
Umjesto savjeta potrošača osnovan savjet pružatelja javnih usluga
Pročitaj
Potrošačko sužanjstvo
Pročitaj
Tko mora poštivati Zakon o zaštiti potrošača
Pročitaj
Dobro informirani - prevarant
Pročitaj
Plaćati ili ne HRT pristojbu ?
Pročitaj
Istraživanje ili ????
Pročitaj
Deklaracija o temeljnim interesima potrošača
Pročitaj
Kada je račun plaćen
Pročitaj
Male „spačke“ velikih trgovaca
Pročitaj

DONATORI

© Copyright 2024 - 2024 ROZP
calendar-fullmagnifiercross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Skip to content