
Kupili ste novi uređaj koji se pokvario nakon nekoliko dana?
Proizvod ne radi kako je opisano, nedostaje mu dio ili ima skriveni kvar?
U tim situacijama najčešće se primjenjuje odgovornost prodavatelja za materijalni nedostatak – jedno od temeljnih potrošačkih prava.
Što se smatra materijalnim nedostatkom
Prema Zakonu o obveznim odnosima, materijalni nedostatak postoji ako:
Drugim riječima – svaki proizvod koji ne radi kako bi potrošač s pravom očekivao može se smatrati neispravnim, bez obzira ima li jamstvo ili ne.
Rokovi i odgovornost
Prodavatelj odgovara za materijalne nedostatke koji su postojali u trenutku kupnje, a potrošač ih otkrije u roku od dvije godine od isporuke proizvoda.
Ako se kvar pojavi unutar godine dana, pretpostavlja se da je nedostatak postojao i ranije – trgovac mora dokazati suprotno.
Što potrošač može tražiti
U slučaju materijalnog nedostatka potrošač ima pravo:
Trgovac mora na zahtjev odgovoriti u roku od 15 dana, a troškove popravka ili dostave snosi on, ne potrošač.
Kako podnijeti prigovor
Prigovor se podnosi pisanim putem – u poslovnici, poštom ili e-mailom, s dokazom o kupnji (račun, potvrda o narudžbi).
Trgovac je dužan:
Ako trgovac ne postupi pravilno, potrošač se može obratiti:
Savjet više:
Materijalni nedostatak nije “neugodnost”, nego zakonom prepoznata situacija u kojoj potrošač ima jasno definirana prava.
Poznavanjem postupka i upornošću moguće je brzo riješiti problem – bez nepotrebnog gubljenja vremena i živaca.











