Besplatni info telefon 0800 414 414 (pon, sri, pet 10-14 sati) e-mail: tajnistvorozp@rozp.hr
Osobno u uredu petkom od 10-14 sati
Suradnička platforma
Početna
Novosti
Tema mjeseca - studeni; Materijalni nedostatak

Kupili ste novi uređaj koji se pokvario nakon nekoliko dana?
Proizvod ne radi kako je opisano, nedostaje mu dio ili ima skriveni kvar?
U tim situacijama najčešće se primjenjuje odgovornost prodavatelja za materijalni nedostatak – jedno od temeljnih potrošačkih prava.

Što se smatra materijalnim nedostatkom

Prema Zakonu o obveznim odnosima, materijalni nedostatak postoji ako:

  • proizvod nema svojstva potrebna za redovitu uporabu,
  • nema svojstva koja su bila posebno dogovorena,
  • nije jednak uzorku ili modelu koji je kupac vidio prije kupnje,
  • ili ako je nepravilno montiran (ako je montažu obavio trgovac ili osoba po njegovim uputama).

Drugim riječima – svaki proizvod koji ne radi kako bi potrošač s pravom očekivao može se smatrati neispravnim, bez obzira ima li jamstvo ili ne.

 Rokovi i odgovornost

Prodavatelj odgovara za materijalne nedostatke koji su postojali u trenutku kupnje, a potrošač ih otkrije u roku od dvije godine od isporuke proizvoda.
Ako se kvar pojavi unutar godine dana, pretpostavlja se da je nedostatak postojao i ranije – trgovac mora dokazati suprotno.

 Što potrošač može tražiti

U slučaju materijalnog nedostatka potrošač ima pravo:

  1. tražiti popravak ili zamjenu proizvoda,
  2. sniženje cijene, ili
  3. raskid ugovora i povrat novca ako kvar nije otklonjen.

Trgovac mora na zahtjev odgovoriti u roku od 15 dana, a troškove popravka ili dostave snosi on, ne potrošač.

 Kako podnijeti prigovor

Prigovor se podnosi pisanim putem – u poslovnici, poštom ili e-mailom, s dokazom o kupnji (račun, potvrda o narudžbi).
Trgovac je dužan:

  • potvrditi primitak prigovora,
  • odgovoriti u roku od 15 dana,
  • te jasno navesti što poduzima.

Ako trgovac ne postupi pravilno, potrošač se može obratiti:

  • Državnom inspektoratu (DIRH) – za nepoštenu poslovnu praksu, neprihvaćanje odgovornosti i neodgovaranje na prigovore,
  • Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) ili Hrvatskoj obrtničkoj komori (HOK) – ako trgovac posluje kao trgovačko društvo ili obrt, zbog izvansudskog rješavanja sporova,
  • Ili putem nekih od mogućnosti rješavanja sporova mirnim putem centara za alternativno rješavanje sporova:
  1. Centrom za mirenje pri Hrvatskoj udruzi za mirenje, Zagreb, Teslina 1/I, info@mirenje.hr;
  2. Profi Test d.o.o., Centrom za mirenje „Medijator“, Bjelovar, Petra Hektorovića 2,    medijator@medijator.com.hr;
  3. Centrom za mirenje pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, Zagreb, Rooseveltov trg 2,    mirenje@hgk.hr.

Savjet više:

  • Zadržite račun i svu komunikaciju s trgovcem.
  • Ako proizvod šaljete na popravak, zatražite pisanu potvrdu o zaprimanju.
  • Nemojte pristajati na “produženo jamstvo” kao jedino rješenje – zakonska prava vrijede neovisno o jamstvu.
  • Ako kvar nije otklonjen u razumnom roku, imajte pravo tražiti novi proizvod ili povrat novca.

Materijalni nedostatak nije “neugodnost”, nego zakonom prepoznata situacija u kojoj potrošač ima jasno definirana prava.
Poznavanjem postupka i upornošću moguće je brzo riješiti problem – bez nepotrebnog gubljenja vremena i živaca.

 

Kupili ste novi uređaj koji se pokvario nakon nekoliko dana? Proizvod ne radi kako je opisano, nedostaje mu dio ili ima skriveni kvar? U tim situacijama najčešće se primjenjuje odgovornost prodavatelja za materijalni nedostatak – jedno od temeljnih potrošačkih prava. Što se smatra materijalnim nedostatkom Prema Zakonu o obveznim odnosima, materijalni nedostatak postoji ako: proizvod […]

Nedavne objave

Tema mjeseca - prosinac; Što HAKOM može učiniti za vas?
Pročitaj
Tema mjeseca - listopad; Kupnja u EU – vrijedi li jamstvo i u Hrvatskoj?
Pročitaj
Tema mjeseca - rujan; Poklon bonovi – što trebate znati prije nego ih kupite ili primite
Pročitaj
Tema mjeseca - kolovoz; Platforme, posrednici i stvarni pružatelji usluge – tko je odgovoran?
Pročitaj
Tema mjeseca - srpanj; Putovanja i turističke usluge: Što kada usluga ne odgovara onome što ste platili?
Pročitaj
Tema mjeseca -lipanj; Zakonska prava potrošača vs. dobra volja trgovca – znate li razliku?
Pročitaj
Tema mjeseca – svibanj; Prepoznajte i prijavite zavaravajuću poslovnu praksu
Pročitaj
Tema mjeseca – travanj; Online vs fizička kupnja: znate li koja su vaša prava?
Pročitaj
Tema mjeseca - ožujak; HRT pristojba: Što zapravo plaćate i možete li je izbjeći?
Pročitaj
Tema mjeseca – veljača: Naplata tankih plastičnih vrećica – što trebaju znati potrošači?
Pročitaj

DONATORI

© Copyright 2024 - 2025 ROZP
calendar-fullmagnifiercross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Skip to content