Dana 17. lipnja 2025. u Velikoj vijećnici Ministarstva gospodarstva održana je sjednica Nacionalnog vijeća za zaštitu potrošača, savjetodavnog tijela u kojem sudjeluju predstavnici nadležnih institucija, stručnjaci i udruge za zaštitu potrošača.
Na dnevnom redu sjednice bile su tri ključne točke:
Svi prijedlozi su usvojeni, no predstavnici udruga za zaštitu potrošača bili su suzdržani pri glasanju o Nacionalnom programu za naredno razdoblje. Razlog tome je što se u programu ne prepoznaje uloga udruga kao suradničkih tijela regulatornim institucijama poput HAKOM-a, HERE ili Državnog inspektorata. Smatramo da takav pristup zanemaruje naše svakodnevno djelovanje u izravnoj komunikaciji s potrošačima te uskraćuje priliku za pravovremeno ukazivanje na sustavne probleme na tržištu.
U sklopu izvješća Državnog inspektorata izneseni su podaci o broju zaprimljenih prijava potrošača u prvoj polovici 2025., uz usporedbu s prethodnom godinom. Predstavljen je i broj provedenih nadzora, također u usporedbi s 2024. godinom, kao i rezultati ispitivanja izdvojenih proizvoda na tržištu. Podaci ukazuju na kontinuiran interes potrošača za prijavu nepravilnosti, ali i potrebu za učinkovitijom provedbom nadzora te jačanjem suradnje s organizacijama koje svakodnevno rade na terenu. Iz DIRH-a izražavaju mišljenje da je potrebno jačati ADR (alternativno rješavanje potrošačkih sporova) sustave kako bi inspektorat mogao kvalitetnije raditi na kolektivnoj zaštiti potrošača a ne toliko se baviti pojedinim potrošačkim slučajevima.
Svoje ćemo primjedbe i prijedloge dodatno iznijeti tijekom nadolazećeg e-savjetovanja. Vjerujemo da uključivanje udruga u rad regulatornih tijela ne samo da doprinosi transparentnosti, već i osnažuje sustav zaštite potrošača u cjelini.