Besplatni info telefon 0800 414 414 (pon, sri, pet 10-14 sati) e-mail: tajnistvorozp@rozp.hr
Osobno u uredu petkom od 10-14 sati
Suradnička platforma
  • Projekt

    Osnaživanje Potrošača

    Glavni cilj projekta je povećati razinu informiranosti i educiranosti potrošača o njihovim pravima, obvezama i mogućnostima kroz različite kanale komunikacije i edukacije kako bi mogli donijeti ispravnu i najbolju odluku za sebe.
    Besplatni info telefon 0800 414 414 (pon, sri, pet 10-14 sati) e-mail: tajnistvorozp@rozp.hr, osobno u uredu petkom od 10,00-14,00 sati. Informiranje za potrošače besplatno u sklopu projekta "Osnaživanje potrošača" te ga financira Ministarstvo gospodarstva iz sredstava državnog proračuna.

  • Projekt

    Osnaživanje Potrošača

    Glavni cilj projekta je povećati razinu informiranosti i educiranosti potrošača o njihovim pravima, obvezama i mogućnostima kroz različite kanale komunikacije i edukacije kako bi mogli donijeti ispravnu i najbolju odluku za sebe.
    Besplatni info telefon 0800 414 414 (pon, sri, pet 10-14 sati) e-mail: tajnistvorozp@rozp.hr, osobno u uredu petkom od 10,00-14,00 sati. Informiranje za potrošače besplatno u sklopu projekta "Osnaživanje potrošača" te ga financira Ministarstvo gospodarstva iz sredstava državnog proračuna.
Opis projekta

Projekt - osnaživanje potrošača

Kao zaposlenici udruga za zaštitu potrošača svakodnevno smo suočeni s pozivima i mailovima građana koji ukazuju na kršenje potrošačkih prava a koji proizlaze iz nedostatka informacija i nerazumijevanja ugovornih odredbi prilikom kupnje proizvoda i korištenja usluga. Spomenuti problemi najizraženiji su u  području trgovine, elektroničkih komunikacija, energetike, komunalnih i financijskih usluga a kako se potrošači suočavaju s novim uvjetima pružanja komunalnih usluga, kao i opskrbe električnom energijom, plinom i toplinskom energijom često se problematika odnosi i na ta područja zbog nedovoljne informiranosti ili educiranosti potrošača. 

 Kako bi potrošači mogli bolje zaštititi svoja prava, potrebno im je omogućiti pristup informacijama i edukaciji o najčešćim problemima s kojima se susreću na tržištu. S obzirom na sve veći utjecaj digitalnog okruženja u kojem potrošači svakodnevno kupuju, važno je da budu educirani i informirani o načinima na koje mogu ostvariti svoja prava kada kupuju i plaćaju online. 

Također, potrošače je potrebno potaknuti na usvajanje održivih i zdravih navika koje mogu donijeti uštede, kako njima osobno, tako i društvu u cjelini, te ih informirati o dugoročnim utjecajima koje određeni proizvodi i usluge mogu imati na okoliš. Zavaravajuće prakse pružatelja usluga prilikom oglašavanja proizvoda dodatno dovode potrošače u zabludu pri sklapanju ugovora, osobito kada je riječ o uvjetima raskida ugovora. 

Ovo je posebno važno za zaštitu ranjivih skupina potrošača, poput starijih osoba i djece, koji zbog svoje dobi nisu u mogućnosti donositi racionalne odluke u vezi s korištenjem usluga elektroničkih komunikacija i financijskih usluga.

Glavni cilj projekta je povećati razinu informiranosti i educiranosti potrošača o njihovim pravima, obvezama i mogućnostima kroz različite kanale komunikacije i edukacije kako bi mogli donijeti ispravnu i najbolju odluku za sebe.

Projekt "Osnaživanje potrošača" usmjeren je na unapređenje informiranosti i edukacije potrošača kroz niz ciljano osmišljenih aktivnosti. Glavni cilj projekta je pružiti potrošačima relevantne informacije, savjete i podršku putem različitih kanala, te ih osnažiti u zaštiti svojih prava.

Projekt je financiran od strane Ministarstva gospodarstva iz  sredstava državnog proračuna Republike Hrvatske te je za potrošače potpuno besplatan.

Besplatni info telefon dostupan je ponedjeljkom, srijedom i petkom od 10,00 – 14,00 sati

Informacije putem mail adrese: tajnistvorozp@rozp.hr
Osobni dolazak: Trg sv. Marka 2, 40314 Selnica, petkom od 10,00 – 14,00 sati  (uz prethodni poziv moguć dogovor i u drugačije vrijeme) 

Opširnije

Aktualno

🧭 Vodič: Kome se obratiti za potrošačka prava?
Pročitaj
Potpisani ugovori za „Osnaživanje potrošača“
Pročitaj
Jačanje svijesti i prava potrošača kroz informiranje i edukaciju
Pročitaj

Q&A

Tema mjeseca

Tema mjeseca – travanj; Online vs fizička kupnja: znate li koja su vaša prava?
Pročitaj
Tema mjeseca - ožujak; HRT pristojba: Što zapravo plaćate i možete li je izbjeći?
Pročitaj
Tema mjeseca – veljača: Naplata tankih plastičnih vrećica – što trebaju znati potrošači?
Pročitaj
Tema mjeseca - siječanj; sezonska sniženja
Pročitaj

Edukacije

Online edukacije
Edukativni materijal

Odluka o ograničenim cijenama

Vlada RH donijela je 2023. godine Odluku o izravnim mjerama kontrole cijena određenih proizvoda u trgovini na malo (NN 107/23) koja  je stupila na snagu 18. rujna 2023. godine. 
U siječnju 2025. godine donesena je nova Odluka s dodatnih 40 proizvoda, koja je stupila na snagu u veljači (NN 17/2025).
 
Navedenom Odlukom određena je najviša razina cijena određenih proizvoda u trgovini na malo radi sprječavanja negativnih učinaka promjena pojedinih cijena, a u cilju otklanjanja štetnih posljedica poremećaja na tržištu u pogledu opskrbe potrošača određenim proizvodima u trgovini na malo na području RH. 
 
U linkovima ispod  daje se  pregled osnovnih 30 proizvoda te dodatnih 40 proizvoda za koje je  utvrđena najviša maloprodajna cijena.

Preuzmite popisPreuzmite prošireni popisOdluka (NN 17/2025)

DONATORI

© Copyright 2024 - 2025 ROZP
calendar-fullmagnifiercross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Skip to content