Kao zaposlenici udruga za zaštitu potrošača svakodnevno smo suočeni s pozivima i mailovima građana koji ukazuju na kršenje potrošačkih prava a koji proizlaze iz nedostatka informacija i nerazumijevanja ugovornih odredbi prilikom kupnje proizvoda i korištenja usluga. Spomenuti problemi najizraženiji su u području trgovine, elektroničkih komunikacija, energetike, komunalnih i financijskih usluga a kako se potrošači suočavaju s novim uvjetima pružanja komunalnih usluga, kao i opskrbe električnom energijom, plinom i toplinskom energijom često se problematika odnosi i na ta područja zbog nedovoljne informiranosti ili educiranosti potrošača.
Kako bi potrošači mogli bolje zaštititi svoja prava, potrebno im je omogućiti pristup informacijama i edukaciji o najčešćim problemima s kojima se susreću na tržištu. S obzirom na sve veći utjecaj digitalnog okruženja u kojem potrošači svakodnevno kupuju, važno je da budu educirani i informirani o načinima na koje mogu ostvariti svoja prava kada kupuju i plaćaju online.
Također, potrošače je potrebno potaknuti na usvajanje održivih i zdravih navika koje mogu donijeti uštede, kako njima osobno, tako i društvu u cjelini, te ih informirati o dugoročnim utjecajima koje određeni proizvodi i usluge mogu imati na okoliš. Zavaravajuće prakse pružatelja usluga prilikom oglašavanja proizvoda dodatno dovode potrošače u zabludu pri sklapanju ugovora, osobito kada je riječ o uvjetima raskida ugovora.
Ovo je posebno važno za zaštitu ranjivih skupina potrošača, poput starijih osoba i djece, koji zbog svoje dobi nisu u mogućnosti donositi racionalne odluke u vezi s korištenjem usluga elektroničkih komunikacija i financijskih usluga.
Glavni cilj projekta je povećati razinu informiranosti i educiranosti potrošača o njihovim pravima, obvezama i mogućnostima kroz različite kanale komunikacije i edukacije kako bi mogli donijeti ispravnu i najbolju odluku za sebe.
Projekt "Osnaživanje potrošača" usmjeren je na unapređenje informiranosti i edukacije potrošača kroz niz ciljano osmišljenih aktivnosti. Glavni cilj projekta je pružiti potrošačima relevantne informacije, savjete i podršku putem različitih kanala, te ih osnažiti u zaštiti svojih prava.
Projekt je financiran od strane Ministarstva gospodarstva iz sredstava državnog proračuna Republike Hrvatske te je za potrošače potpuno besplatan.
Besplatni info telefon dostupan je ponedjeljkom, srijedom i petkom od 10,00 – 14,00 sati
Informacije putem mail adrese: tajnistvorozp@rozp.hr
Osobni dolazak: Trg sv. Marka 2, 40314 Selnica, petkom od 10,00 – 14,00 sati (uz prethodni poziv moguć dogovor i u drugačije vrijeme)